Udruga KrEdA Suhopolja provela je već brojne edukativno zabavne i „eko“ aktivnosti za djecu i mlade. U suradnji s mnogim drugim udrugama i institucijama, izgradili su u svojoj općini vanjske učionice, sakupljali stari papir, posadili drvorede, organizirali sajmove i razmjenu sjemenja. Uvijek uz „edukativnu“ notu koju žele prenijeti mlađim naraštajima u svrhu buđenja svijesti o važnosti očuvanja prirodnih resursa i očuvanja vrsta.

Na inicijativu voditeljice projekta Matee Jurković, prvi puta okušali su se u svojevrsnoj „crowdfounding“ kampanji pod nazivom „Mali zeleni istraživači/Little green explorels“ kako bi s djecom oformili mali „javni vrt“ koji bi služio kao mjesto okupljanja, druženja i edukacije. Kampanja je objavljena preko platforme Seedmoney koja inače podržava ovakav tip projekata.

-Društvene mreže i videoigre sve su prisutniji dio djetinjstva, ali pretjerana uporaba može uzrokovati niz problema: povećanu tjeskobu, depresiju, nisku fizičku aktivnost i poremećaje sna. Statistike pokazuju da 40 posto djece koristi društvene mreže više od 3 sata dnevno, a to može negativno utjecati na mentalno zdravlje i školski uspjeh. Uključivanjem djece u vrtlarenje i aktivnosti na otvorenom, ne samo da povećavamo tjelesnu aktivnost, već djeci pruža priliku da uče o prirodi, razvijaju odgovornost i jačaju svoje socijalne vještine. Djeca koja provode više vremena u prirodi manje su pod stresom i kreativnija su – rekla je idejna začetnica i voditeljica projekta Matea Jurković.

Iako živimo u ruralnom području, mnogi roditelji više nemaju vremena, a ni znanja s djecom raditi vrtlarske aktivnosti. Udruga KrEdA će kroz ovaj naš mali vrt pokušati kod djece pobuditi interes za samostalnim uzgojem hrane, a roditeljima dati ideju za jednostavne zajedničke aktivnosti.

-Plan je da angažiramo i naše starije sumještane, bake i djedove, koji se još aktivno bave vrtlarstvom da razmjene iskustva i sjemenje sa svojom zajednicom. Zahvaljujemo svima koji su podržali našu malu „kampanju“ i donirali za potreban alat i materijale. U ovoj kampanji sve aktivnosti radimo volonterski, jer projekt nema veliku financijsku vrijednost i naglasak nije na tome, ali vjerujemo da će dugoročno imati veliku vrijednost za svakog sudionika, koji se osjeti osnažen da samostalno može uzgojiti svoju hranu. Posebno nas veseli što su i neke firme i druge udruge prepoznale vrijednost naše inicijative i odlučile se uključiti. Tako smo za „probijanje leda“ od  jedne tvrtke dobili donaciju materijala za sadnju, na čemu im od srca zahvaljujemo – rekla je idejna začetnica i voditeljica projekta Matea Jurković.

Svi koji se žele uključiti u kampanju mogu putem LINKA, a za sudjelovanje u aktivnostima svi zainteresirani biti će obaviješteni na službenoj stranici i društvenim mrežama.

(icv.hr, Udruga KrEdA)