Obnovljeni dvorci i kurije na području Virovitičko-podravske županije privlače sve više turista. Tako je iza Centra za posjetitelje “Dvorac Janković” još jedna uspješna godina. Samo u listopadu i studenom 2022. godine, prema podacima eVisitora, Centar je ostvario 905 noćenja, što je u odnosu na godinu dana ranije povećanje od 40 posto. Podsjećamo, Centar ima 30 dvokrevetnih soba, posjetiteljski i business centar te caffe bar, a turisti u njemu, između ostalog, vole osjetiti atmosferu u kojoj zaista spavaju u pravom dvorcu poput grofa. I pritom mogu nešto naučiti o povijesti, uživati u gastro ponudi i istražiti okolicu. Centar je mjesto održavanja manifestacija poput izložbi, koncerata, predavanja, pa danas predstavlja središnje mjesto društvenog života općine Suhopolje.
Prema riječima novog voditelja Marka Blaževića dobri rezultati odraz su napornog rada cijelog tima, od bivše voditeljice Sanje Sudar do današnje ekipe koja osigurava da se posjetitelji ovdje osjećaju posebno te prepoznaju kvalitetu usluge i sadržaja koje im ovaj dvorac nudi.
– Mali tim za velike stvari, tako bih nas nazvao. Najvažnije je da smo dokazali da turizam na kontinentu ima perspektivu. Danas naši rezultati govore umjesto nas, jer goste imamo cijele godine i nemamo problem sa sezonalnosti.
POVRATAK GOSTA NAJVEĆE ZADOVOLJSTVO
Unatoč skromnim počecima znali smo da potencijal kulturne baštine koje smo dobili na upravljanje može i mora više – ističe voditelj, napomenuvši kako unatoč povećanju od 40 posto turista Centar i dalje ima veliku perspektivu širenja i potencijale koje tek treba iskoristiti. Gosti im danas dolaze ponajviše iz Hrvatske, ali i Austrije, Srbije i Njemačke. Najveće zadovoljstvo je kada se gost vrati, kažu u Centru, u kojem ocjenjuju kako je usluga koju nude posjetiteljima svojevrsni standard koji se treba samo nadograđivati. I obveza za razdoblje pred njima.
– Osim smještaja s doručkom gosti mogu uživati u multimedijalnom i interaktivnom sadržaju Posjetiteljskog centra, upoznati se s poviješću dvorca i obitelji Janković koja je uvelike utjecala na razvoj Suhopolja i ovoga kraja općenito – ističe M. Blažević.
Lokalna priča svojevrsna je premisa cijele turističke ponude u Suhopolju. Sam Centar ponudu doručka, caffe bara i suvenirnice temelji na domaćim namirnicama i proizvođačima. Budući da gost kraj koji posjećuje želi doživjeti i putem atmosfere, ali i gastro ponude, Dvorac se pobrinuo da ovdje pronađu tu dodatnu vrijednost koju traže.
– Naši gosti ovdje mogu u svakom smislu i ‘okusiti’ ovaj kraj. Dokaz je naša raznovrsna ponuda u okviru koje se mogu pronaći craft piva Pitomačke pivovare i Pivovare Slavonica, rakije, likeri i ginovi Fructus iz Orahovice, vina naših vinarija Vineda, Chresno, Dvojak i Apolitico, domaći med, lješnjaci, kulen, kobasica od divljači. Ujedno, tu su i slastice naše nagrađivane slastičarke Sandre Jadek koja nas uvijek iznenadi s novim idejama za svoje kolače – nabraja voditelj.
Uz upravljanje Dvorcem Janković, tvrtka upravlja i heritage Hotelom Kurija Janković, koji slovi za jedan od najljepših malih hotela kontinentalne Hrvatske. Dva dvorca, dva turistička bisera ovoga kraja koji su ostavštini obitelji Janković udahnula novi život, svoje goste usmjeravaju prema ostalim turističkim mjestima.
– Imamo tu sreću da naša destinacija raspolaže s bogatom prirodnom i kulturnom baštinom, od Parka prirode Papuk do Dravske priče, rijeke Drave i dvoraca. Moramo biti ponosni na sve ljepote kojima raspolažemo, a na nama je da ih na održiv način čuvamo i koristimo u turističke svrhe. S obzirom da smo mala destinacija, suradnja sa svim dionicima turističkog lanca nam je iznimno važna. Između ostalog, svi radimo na zajedničkom cilju. Svatko na svoj način doprinosi završnom doživljaju, a samo suradnjom mogu se postizati još bolji rezultati – naglašava voditelj.
USKORO WELNESS I VINSKI PODRUM
Na upit što Centar tek čeka u smislu proširenja usluga i turističkih potencijala, M. Blažević kaže kako su u skoroj budućnosti na redu otvorenje wellnessa i vinskog podruma.
– Novim sadržajem obogatit će se turistička ponuda dvorca i otvoriti mogućnost za razvoj specifičnih oblika turizma koji do sad nisu postojali. Često kažemo da su smještajni objekti polazna i završna točka, mjesto gdje putovanje počinje i završava. Mi smo ti od kojih gosti dobiju prve informacije, dajemo im smjernice o tome kako najbrže doći do neke destinacije, gdje mogu naći dobar restoran, kakvo je radno vrijeme nekog objekta i slično. Brojni projekti koji su u planu za nadolazeće razdoblje, nadamo se, pridonijet će još boljoj posjećenosti i popunjenosti, pa se usudim reći kako su pravi izazovi tek pred nama – zaključuje M. Blažević.
I za kraj, iskoristio je ovu priliku te zahvalio cijelom timu vrijednih ljudi bez kojih ne bi bilo uspjeha vezanih uz ovu kontinentalnu turističku destinaciju.
(www.icv.hr, foto: privatni arhiv Centra)