Nakon uspješno puštene u promet nove i moderne skele „Banov brod“ za Križnicu u svibnju 2023. godine uz pomoć sredstava iz EU fonda NPOO i sredstava Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, nastavlja se ulaganje.

Općini Pitomača su odobrena sredstva Ministarstva mora, prometa i infrastrukture kroz dva Javna poziva za dodjelu pomoći jedinicama lokalne i regionalne samouprave radi osposobljavanja plovila i omogućavanja prijevoza osoba i stvari s jedne na drugu obalu unutarnjih voda raspisanih u jesen 2023. godine.

Ugovori o sufinanciranju tekućih troškova za skelu „Banov brod“ sklopljeni su u listopadu i studenome 2023. godine čime je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture odobrilo 100% bespovratnih sredstava u ukupnom iznosu od 40.426,04 eura za pokriće tekućih troškova koji se odnose na trošak plaće posade, jednogodišnje osiguranje skele, nabavu zaštitne odjeće i obuće te videonadzor skele.

Skela ”Banov Brod” nova je skela u upotrebi od 1. lipnja 2023. godine kojom se svakodnevno odvija plovidba preko rijeke Drave prema prekodravskom naselju Križnica.

Obim prometa skele „Banov brod“ u oba smjera svake godine se povećava. U prvih devet mjeseci 2023. godine prevezeno je cca 37 tisuća putnika i cca 23.500 vozila. Skela je jedina mogućnost prijelaza rijeke za vozila za naselje Križnica. Ukupne je nosivosti 30 tona, dozvoljeni osovinski pritisak je 5 tona i kapaciteta 50 putnika, vozi svaki sat, svaki dan cijele godine za vrijeme dnevne vidljivosti i povoljnog vodostaja.

20240123 093753 Custom

Foto: Općina Pitomača

Projekt Izgradnje nove skele za Križnicu je zbog svoje specifičnosti i važnosti za lokalni značaj, prepoznat od strane Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te je izazvao veliko zanimanje kako na lokalnoj i nacionalnoj razini, tako i na europskoj razini. Središnjica Europske komisije u Bruxellesu od lipnja 2023. godine provodi snimanje promotivne kampanje čiji je cilj pokazati učinak Mehanizma za oporavak i otpornost na kvalitetu života građana na lokalnim razinama upravo na primjeru projekta Izgradnje nove skele za Križnicu.

Ideja kampanje su portreti lokalnih junaka projekata te njihove osobne priče i iskustva poboljšanja kvalitete njihovog svakodnevnog života, a koja se odnose na provedbu projekata. Komunikacijska kampanja lokalnog je karaktera i Predstavništvo Europske komisije u Hrvatskoj osobito će je tijekom 2024. godine promovirati na lokacijama diljem Hrvatske u kojima se u sklopu NPOO-a realiziraju projekti.

(pitomaca.hr)