Potaknute činjenicom kako je fina motorika kod djece sve slabije razvijena i da ju treba razvijati kako bi školski uspjeh bio neizostavan, učiteljica savjetnica Ljiljana Kubaša iz Osnovne škole kralja Tomislava iz Našica i učiteljica Maja Biro iz Osnovne škole “Ivan Goran Kovačić” Zdenci, pokrenule su međužupanijski projekt pod nazivom “Čarobne ideje”.
– Fina motorika je niz koordiniranih pokreta kostiju, zglobova i mišića šake radi izvođenja malih, preciznih pokreta. Usko je vezana uz koordinaciju oko-ruka, mogućnosti da ruka i prsti pravilno izvrše zadatak koji smo vidjeli okom. Fina motorika nužna je za izvođenje nebrojeno mnogo svakodnevnih zadataka koje mi odrasli izvodimo s lakoćom, a koje djeca od rođenja do predškolske i rane školske dobi moraju uvježbavati kroz zabavne aktivnosti i igru. Fina motorika se razvija rastom – od početnih nespretnih pokušaja djeteta da samostalno koristi škarice, pokreti ruke, tj. šake s vremenom postaju precizniji, sve do trenutka kad dijete može uzeti škarice i kontrolirati ih – rekla je Liljana Kubaša, jedna od pokretačica ovog projekta.
Projekt je namijenjen djeci ranije osnovnoškolske dobi. Cilj projekta je bio upoznati razne tehnike savijanja, rezanja i lijepljenja papira razvijanjem istraživačkih vještina i vještina kritičke analize. Učenici su razvijali sposobnosti samostalnog učenja, problemskog mišljenja, rada u timovima, komunikacije, inovativnog mišljenja, vlastite prezentacije, medijske i IKT kompetencije.
-Aktivnosti projekta su se provodile u obliku tematskog dana, tematskog tjedna ili integriranog dana. Učenici su tako učili promatranjem, istraživanjem, rezanjem, lijepljenjem, samostalno i u suradnji s drugima koristeći web alate u daljnjem učenju te izvornu stvarnost, video vodiče i literaturu kao izvore informacija. Dobro razvijena fina motorika preduvjet je za razvoj grafomotorike, pisanja i urednog rukopisa – zaključila je Ljiljana Kubaša.
(www.icv.hr, vg)