U današnje vrijeme ove nesretne korone, gotovo sve je zaustavljeno, a posebno gospodarstvo. Teško se pronalazi kupca, lageri se pune, i svi nekako čekaju bolje dane. No, najljepše je zapravo vidjeti one koji ne čekaju i ne stoje, nego hrabro rade, smišljaju novo kako bi što spremniji dočekali otvaranje svih vrata i novi početak.
Obitelj koja je poznata po hrabrosti, kreativnosti, ustrajnosti i prije svega studioznosti i marljivosti i koja gospodarstvu orahovačkog kraja daje jednu ogromnu dimenziju više, je svakako obitelj Kostelac, vlasnici sada već nadaleko i naširoko poznate obiteljske destilerije “Fructus”. I ovaj obrt itekako je osjetio koronavirus, ali ta pošast im je ipak donijela i prostor za nove ideje.
-Naravno da osjetimo cijelu ovu situaciju, prihodi su nam značajno pali, plasman je na minimumu, no odustajanja nema. Mi isključivo živimo od svog obrta i zato moramo samo misliti na bolje sutra – započinje vlasnik destilerije Krešimir Kostelac.
Upravo u ovom praznom hodu došao je do nove odlične ideje koja povezuje njegovu proizvodnju, turizam i ljepotu orahovačkog kraja s Parkom prirode Papuk.
-Gotovo svaki djelić slobodnog vremena moja supruga Kristina i ja koristimo za trčanje u prirodi. I tako smo jednog dana još za prvog lockdowna u ožujku trčali po obroncima Papuka krenuvši prema dijelu pod nazivom Šaševo, gdje se nalazi i planinarska kućica našeg orahovačkog društva. Cijelim putem prema toj kućici pratio nas je bistri papučki potok i tako smo zajedno došli na ideju za nazivom danas iznimno traženog i popularnog pića, džina i to upravo od izvorske papučke vode i odmah sam mu dao ime Mountain creek – Planinski potok – nastavlja Kostelac te priča kako džin nastaje:
-Baza džina je pšenični destilat, destiliran kroz sedam kolona kako bi se potpuno pročistio i stvorio idealan uvjet za proizvodnju džina. Upravo iz tog destilata se rade svi premium džinovi i zato sam želio isključivo taj pšenični. S obzirom da već imamo iskustva s destiliranjem bilja iz našeg proizvoda likera od 69 trava i pelinkovca, bilo je samo potrebno napraviti pravu recepturu za džin, a naš džin se radi od 29 vrsta bilja. Tu dolazimo do priče o izvorskoj vodi. Naime, svi mi destileri imamo problem s razrjeđivanjem alkohola jer se destilat mora razrijediti s vodom i tu je najvažnija kvaliteta vode. I zato sam za džin, ali i kompletnu proizvodnju isključivo okrenuo na izvorsku vodu koja ne može biti čišća i kvalitetnija. Za sada imamo gotove tri vrste džina i svaki ima svoje ime, dakle onaj poznati London Dry gin, zatim pink džin od crvenog voća (jagode, maline, borovnice, kupine) koji nosi naziv Lady’s Choice, te narančasti s okusom grejpa i mandarina koji se zove Grapefruit Tangerine, a u pripremi je i četvrti džin Ginger/lemon u kojemu će dominirati svježina limuna i pikantnost đumbira – nastavlja Kostelac te dodaje kako je ova priča spojena s Parko prirpde Papuk na odličan način:
– Vrlo brzo sam stupio u kontakt s ravnateljem Parka prirode Papuk Alenom Jurencem koji je odmah prihvatio ideju i krenuli smo u projekt, a kojemu se i ovim putem zahvaljujem od srca na susretljivosti i prepoznavanju odlične marketinške ideje i umrežavanja dva različita poslovna subjekta u svrhu promocije turizma i ponude našeg kraja – kaže Krešimir Kostelac.
Ističe kako na tehnologiji ovakve proizvodnje rade više od godinu dana, a za džin je osmislio i vrhunsku etiketu u kojoj svaki detalj ima svoju priču.
-Etiketu smo doista radili studiozno, uz veliku pomoć dizajnerskog studija Candypepper iz Požege. Dakle vrh etikete je u obliku planine Papuk niz koju se slijeva planinski potok. Slova Mountain creek predstavljaju stijene kroz koje se prirodno filtrira voda i ulijeva u džin, a s lijeve i desne strane etikete su UV lakom označene izohipse Papuka. U sklopu etikete džinova u pakiranju od 0.70 nalazi se besplatna ulaznica za Park šumu Jankovac i tu nastaje naša suradnja koja je u potpunosti jedinstvena. Dugo smo osmišljali i koju bocu odabrati, te smo izabrali bocu, ali također i čašu za serviranje koja neodoljivo podsjeća na stijene geološkog parka u Rupnici, tako da smo i tehnološki i marketinški zaokružili cijeli projekt. Osim spomenutog pakiranja 0.70 s ulaznicom, na tržište smo plasirali i bočice od 0.20, koje prvenstveno planiramo plasirati našim postojećim kupcima diljem obale kao premium hrvatski poklon. Doista smo do u detalje razradili cijelu priču, sve smo zaokružili, kako bi i nama i Parku prirode Papuk bila marketinški jaka i korisnicima zanimljiva i atraktivna, a prije svega da zajedno promoviramo ovu netaknutu prirodu našeg okruženja – zaključio je Kostelac.
Ovo je uistinu priča budućnosti, koja može biti svijetli primjer što znači voljeti svoje i znati ga predstaviti svijetu.
(www.icv.hr, vg)