U emisiji „Đir po županijama“ direktor Turističke zajednice Đurđevac Mario Fuček govorio je o kulturnim bogatstvima Đurđevca. U turističkom smislu, Đurđevac je u nacionalnim okvirima pa i šire, prepoznatljiv po „Picokijadi“, odnosno prikazu „Legende o Picokima“. 

– Naša utvrda Stari grad i neizostavna legenda o Picokima su zapravo nekakva jezgra naše turističke ponude. S tim smo počeli, s nekakvom valorizacijom naše osebujne kulturne baštine, što ove materijalne, govorimo o našem starcu – srednjovjekovnoj utvrdi, što nematerijalne. Legenda o Picokima je zaštićeno nematerijalno kulturno dobro i upravo zbog nje smo dobili status Europske destinacije izvrsnosti u njegovanju nematerijalne kulturne baštine, tako da smo s tim krenuli u našu lijepu turističku priču. Picokijada je naša centralna manifestacija i zapravo jedna od najstarijih i najvećih manifestacija kontinentalne Hrvatske s nekih četrdesetak priredbi gdje zapravo prikazujemo sve ono najbolje što Podravina nudi. Centralni dio je scenski spektakl “Legenda o Picokima”, a u tom filmu uživo, toj najvećoj hrvatskoj predstavi s 400 statista, iznimnim produkcijskim, pirotehničkim i vizualnim efektima kojem svjedoči desetak tisuća ljudi, zapravo interpretiramo jednu od najljepših hrvatskih legendi. Ali Picokijada nije samo legenda, nego mi zapravo promoviramo i prezentiramo prvenstveno tradicijsku baštinu našeg kraja, tako da imamo krasnu povorku aranžiranih kola gdje se prikazuje način življenja Podravaca kakvog više nema. Njegujemo enogastronomsku baštinu našeg kraja. Imamo razna gastro natjecanja i spremanja jela od piletine, spremanja jela od dravskih specijaliteta, imamo najslađu priredbu: izložbu “Pogače, zlevanke, diganke i prkači” tako se zaista sve udruge grada Đurđevca uključe u taj naš krasni event kako bi ljepše prezentirali tu našu Podravinu i kako bi pokazali našu podravsku gostoljubivost velikom broju posjetitelja – rekao je Fuček.

Turistička zajednica organizira događaje i tijekom cijele godine kako bi dolazak turista bio konstantan. 

– Evente imamo i tijekom cijele godine te gotovo 80 posto vikenda organiziramo nešto što je krasna ponuda u našoj maloj destinaciji. Odlučili smo se slagati turističke kockice, zapravo s kapitalnim ulaganjima valorizirati i ostale naše posebnosti koje Đurđevac ima. Imamo krasan Interpretacijski centar Picokijade, gdje na jedan multimedijalan način, isto tako, 365 dana u godini dočaravamo na neki način to naše krasno, nematerijalno, kulturno dobro. Ako još tome dodamo velike svjetske izložbe, svjetski poznatih umjetnika koje se isto održavaju u Muzeju grada Đurđevca, imamo jednu krasnu lepezu kulturne ponude koju naša publika, naši gosti prepoznaju. Naravno, mi smo poznati i po krasnoj prirodnoj baštini jer se Đurđevac nalazi na dodiru obala, da tako kažem, očuvane i krasne rijeke Drave, naše europske Amazone, na dodiru naših osebujnih Pijesaka koji su poseban prirodni fenomen, na dodiru naše mirisne park šume Borik kao krasne rekreativne zone grada Đurđevca i na dodiru vinorodne Bilogore gdje naši brojni vinari i vinarije rade krasna “Vina s peskov”. Tako da smo mi tu ponudu, zapravo naše resurse iskoristili do maksimuma i hvala Bogu, rezultati su tu pa smo s pravom zbog tog truda i zalaganja jedna od najpropozitivnijih kontinentalnih destinacija i to bez Jadrana, bez termi i bez tradicije bavljenja turizmom. Ali posebno se osjeti što se turizma uhvatio privatni sektor pa su mnoge vinarije otvorile svoje vrata, na Bilogori su brojni smještajni objekti, tako i u Đurđevcu, tako da se turizam počeo intenzivnije događati u gradu Đurđevcu – rekao je Fuček. 

O poduzetnicima koji se bave turizmom direktor Fuček kaže:

– Mi smo njima malo digli svijest da imamo zaista krasnu priču, jer u početku su nam ljudi bili skeptični. Kao javni servis, dakle grad Đurđevac, u suradnji s institucijama, krenuli smo s lijepim europskim projektima, kapitalnim ulaganjima gdje smo mi napravili sjajnu turističku infrastrukturu, kao što smo rekli multimedijalne muzeje, vizitor centar, hostel u Boriku. Mi smo na neki način prvi potaknuli, ali i animirali pripravni sektor i oni su sami shvatili da imamo prozračnu zelenu destinaciju, sad na sreću ili na žalost što nemamo nekakvu veliku razvijenu industriju i to su ljudi prepoznali, dakle, sjajna gastronomija i bogatstvo ponude što kulturnog što prirodnog sadržaja. Tu trebamo dodati i lijepe pustolovne pakete gdje smo na tržište stavili sve naše prirodne resurse pa vi možete ići na quad safarije, možete se voziti s paraglidingom, na našem dijelu imate zapravo najveću turističku flotu na Drave, uopće nitko na kontinentu nema mjesto gdje možete upražnjavati i kajaking, i canoeing, i raftinge, i vožnju brodom, gliserima, skelom, tako da možete doživjeti tu zaista našu krasnu Dravu na niz načina. Zapravo svi ovi, da se vratimo na privatni sektor, koji su otvorili svoja vrata, imaju sada i lijepe komplekse visoke kategorije, oni su više nego zadovoljni, ja im volim reći naše vrijeme tek predstoji, jer ima još prostora za napredak. Upravo zbog toga što su tradicionalne destinacije zagušene ljudima, nekontroliranom urbanizacijom i manjkom komunalne infrastrukture, mislim da će sve više ljudi posezati za mirom koji Podravina nudi – ističe Fuček.

Kada govori o smještajnim kapacitetima Mario Fuček spominje 150 novih kreveta u privatnom smještaju posljednjih par godina te hotelske i ostale smještajne kapacitete bez kojih bi bili, kako kaže, “bokci”.

– Imamo nekoliko mogućnosti smještaja, zapravo nudimo za svačiji džep, ima onih jeftinih i skupih i onih super luksuznih. Pretežito su to jednodnevni izletnici, ali mi smo napravili jedan sjajan program Škole u prirodi i to nam se počelo pokazivati kao jako dobro. Djeca dođu i tu su kod nas dva, tri, četiri dana. Priredili smo jedan krasan program, multimedijalna interpretacija baštine je sjajna, međutim, imamo niz animacija, radionica, srednjovjekovnih igri, gdje su djeca mali vodeničari na Svetojanskom mlinu i melju kukuruz, prave brašno i nakon toga prave zlevanku. Na Etno imanju Karlovčan trebe kukuruz, rade sve one tradicionalne poslove, ako tome dodamo još ove naše planine pijeska, jer pijesak je dječji najbolji prijatelj, onda zbilja djeca dođu puna dojmova i često nam se i vraćaju još individualno sa svojim roditeljima. Višednevnim aranžmanima smo krenuli u team building sferu – Podravina Adventure paketom i nizom animacija koje su prilagođene odraslim ljudima. Počele su renomirane firme dolaziti k nama, isto su onda više dana kod nas i zapravo onda uz svoje neke konferencije ili workshopove vrlo rado vide sve ono lijepo što Podravina nudi – dodaje Fuček i poručuje:

– Tko nije bio u našem Đurđevcu, gradu Picoka, koristim priliku da pozovem da dođe i upozna naš pitoreskni gradić i da osjeti tu našu podravsku gostoljubivost, da razonodi nepce s tradicionalnom podravskom gastronomijom i s vrhunskim “Vinima s peskov“ i da doživi kako mi Podravci živimo i djelujemo – istaknuo je direktor Turističke zajednice Đurđevac Mario Fuček.

(icv.hr, mk)