Automotodrom Grobnik proteklog je vikenda bio poprište posljednjeg natjecanja sezone Prvenstva Hrvatske u kružnim utrkama. Na “popisu” najboljih vozača, njih 43,  koji su dali sve od sebe u završnim borbama za prestižne pozicije, našao se i Virovitičanin Igor Tomljanović Becker. Atmosfera je od samog početka bila napeta, a konačna odluka o prvacima pala je na stazi. Virovitički zaljubljenik u automobile i utrke bio je “u igri” za najviše postolje u Diviziji 4 do 1.200 Turbo. U posljednju utrku ušao je kao vodeći, sa 7,5 bodova prednosti ispred izravnog konkurenta Frane Jukića, inače člana AK Dubrovnik Racing. Tomljanović je na kraju, nakon uzbudljive “trke”, obranio prednost i “okitio” se titulom državnog prvaka. Bio je to povod za razgovor u kojem je otkrio otkud ljubav prema oktanskim sportovima, koliko je snage potrebno za izdržati kvalifikacije, a potom i utrke, s kim najviše vremena provodi na stazi te iznio presjek cijele sezone koja nije bila nimalo laka.

Borba s Jukićem trajala je od početka sezone pa sve do posljednje utrke, a unatoč dva nastupa manje, Virovitičanin je na kraju postao prvak Hrvatske u već spomenutoj diviziji.

-Borba je bila sve, samo ne lagana, ali trud i odricanje na kraju su se višestruko isplatili. Auto utrke, bilo kružne ili brdske, rally ili auto slalom, discipline su u kojima uživam i biti prvakom u jednoj od njih stvarno mi je ostvarenje dječačkog sna. Hvala svima koji prate moje nastupe i vole oktanske sportove, a najveće hvala cijelom mom timu, ocu Juri, zatim Luki Moslavcu i Vedranu Šipošu, prijateljima, cijeloj obitelji na razumijevanju i velikoj podršci, kao i matičnom AMKK COBRA iz Virovitice, AKK SIB Racing iz Osijeka, Autoklubu Zagorje – Oroslavje, Hrvatskom auto i karting savezu, suvozačima i doista svima koji su mi na bilo koji način pomogli i vjerovali u mene – rekao je na samom početku prvak Hrvatske u kružnim utrkama.

466379820_10233964272866209_2940524530134073714_n

Ove sezone Tomljanović je nastupio u tri discipline – kružnim utrkama, rally i brdskim utrkama. Sezonu je započeo s “Delta winter rallyem” u siječnju, odličnom makadamskom reliju koji se vozi u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji, u okolici Čazme. Bio je to ujedno i njegov premijerni nastup na ozbiljnijem reli natjecanju.

-Rezultat je bio prosječan, ali doživljaj izvanredan. Veliko hvala Eugenu Kokoliću šte se odvažio i sjeo na suvozačko mjesto i uveo me u tajne relija, a nastupili smo u Suzuki Balenu. Idući nastup imao sam na “Quattro River Rallyu” u Karlovcu početkom travnja. Ovaj reli zapravo je bio uvertira u WRC Croatia Rally koji se vozio tri tjedna kasnije. Na suvozačevo mjesto ovog je puta sjeo iskusni Marko Šivak i ovaj sam reli iskoristio za skupljanje vozačkog iskustva i upoznavanje s autom, ovog puta Opel Adam Cupom, a posebno pamtim izlijetanje na noćnom brzincu – kroz smijeh je nastavio Tomljanović.

Uslijedio je potom i “čuveni” WRC Croatia Rally, vrhunska sportska manifestacija koja svake godine spaja gledatelje i navijače iz cijelog svijeta, stvarajući sliku Hrvatske kao superiorne turističke i sportske destinacije milijunima gledatelja.

-Nema dalje, riječ je o najznačajnijoj automobilističkoj manifestaciji u Hrvatskoj. Bilo je to nezaboravnih tjedan dana, od popisivanja brzinaca do rovovske bitke s blatom, šljunkom, asfaltom i velikanima svjetske reli scene. Za ovu priliku koristio sam Renault Clio V Rally 5. Za tih nekoliko dana ukupno smo napravili više od 1.200 kilometara, a s pripremama je to više od 2.500 kilometara. Cilj nam je bio završiti reli do kraja i u tome smo uspjeli, a suvozač mi je ovog puta bio Florian Šalec, inače prvak Hrvatske u brdskim utrkama – rekao je Tomljanović o prvom nastupu u utrci koja će mu zauvijek ostati u lijepom sjećanju.

466396130_10233965261050913_3016985839709374251_n

Prvi ovosezonski nastup u kružnim utrkama, u kojima se na kraju “okitio” zlatom, ne pamti po dobrome. Na automobilu Renault Clio 4 RS Cup, s kojim je prošle sezone osvojio naslov, dogodio se ozbiljan kvar, zbog čega se u nastavku sezone utrkivao s Opelom Corsom.

-Nažalost, zadesio nas je veliki kvar na mijenjaču. Naime, ovaj trkači Clio ima vrhunski sekvencijalni mjenjač i popravak je prilično skup. Ta situacija natjerala nas je da ostatak sezone kružnih utrka nastupamo u Opel Corsi 1.2 Turbo koju smo inače koristili za trening i pripremali za sezonu 2025. – istaknuo je Becker, što se na kraju pokazalo kao “pun pogodak”.

Tomljanović je vodeću poziciju kružnih utrka Hrvatskog auto i karting saveza preuzeo nakon osvajanja dva prva mjesta na legendarnom Salzburgringu, trkaćoj stazi smještenoj u dolini petnaestak kilometara od Salzburga (Austrija). Uslijedila je potom brdska utrka u Dubrovniku u kojoj je rezultat bio u drugom planu i koja je poslužila za ostanak u natjecateljskoj formi prije nastupa na završnom natjecanju kružnih utrka, održanom na već spomenutom Automotodromu Grobnik, inače “hramu” oktanskih sportova u Hrvatskoj.

-Za samu utrku smo se maksimalno pripremili, u zadnjih tri tjedna odradili smo i treninge na samoj stazi, testirali razne veličine, profile i tvrdoće guma i ovjesa. Izazov su nam bili najavljeni vremenski uvjeti i temperatura zraka oko 7 do 10 stupnjeva. Na kraju se trud isplatio i pogodili smo s pravim set-upom vozila i pobijedili u obje utrke – rekao je s velikim oduševljenjem Igor Tomljanović.

465972486_10233965282491449_805909611599884501_n

I ovog se puta Tomljanović prisjetio svojih početaka u svijetu utrka, a ljubav prema automobilizmu razvila se zahvaljujući ocu Juri, koji je i sam vozio utrke 70-ih godina i koji prvi “padne na pamet” starijim Virovitičanima kada je riječ o ovom sportu.

-S njim sam provodio cijelo vrijeme i tako se rodila ljubav prema ovom sportu. Početkom 80-ih godina i sam sam se okušao u kartingu na stazi koja se nekada nalazila iza današnjeg KTC-a. U to vrijeme održavale su se i utrke motorima po gradu, a iako ih nisam vozio, bio je to pravi spektakl i uživao sam gledajući ih. Sve je to trajalo od sredine pa do kraja 80-ih godina, a onda je nastupila stanka do 2009. godine. U tih nekoliko godina, točnije do 2012. odvozio sam nekoliko vožnji spretnosti i jednu reli utrku, a kada nam je firma stasala, kada smo neke stvari posložili, odlučio sam se više angažirati – istaknuo je Tomljanović koji je, zanimljivo je spomenuti, uz Niku Pulića, jedini vozač u Prvenstvu Hrvatske koji trenutno vozi, a vozio je i za vrijeme bivše države, ali tada karting utrke.

Prema riječima Tomljanovića, za uspjeh je najvažnije “zbližiti” se s automobilom, a veliku ulogu u svemu ima i suvozač koji ga navigira tijekom vožnje. Ističe kako bez “vožnje na granici” nije moguće postići dobar rezultat. S obzirom da je riječ o velikim brzinama i naglim kočenjima, koncentacija je ključ trijumfa. Prije same utrke pregledava se svaki vijak, mijenja se ulje u motoru, mjenjači i potrebno je odraditi svojevrsni “set-up”, ovisno o konfiguraciji staze. Jednom rječju – sve mora biti na svome mjestu.

Iskoristio je i ovu prigodu kako bi pozvao sve zainteresirane mlade vozače da se uključe u svijet automobilizma.

-Otvoreni smo za svaku informaciju i savjet, uvijek ističem kako nam je velika želja animirati klubove diljem Slavonije i mladima približiti svijet oktanskih sportova. Ako govorimo o ozbiljnom natjecanju, naravno, za dobar rezultat potrebna su velika ulaganja, dok bi za sve one koji samo žele osjetiti malo adrenalina i jednostavno uživati, preporučio popularni “track day”, inače osnovan od strane zaljubljenika u automobile i brzu vožnju, gdje se, za relativno male novce čovjek na trkaćoj stazi može voziti brzo, ali sigurno, odnosno u kontroliranim uvjetima – kazao je Becker.

466036383_10233964289506625_5030663158530426685_n

Za kraj, istaknuo je planove za budućnost i novu sezonu.

-Nakon dva uzastopna naslova, naglasak u idućoj sezoni ostaje na kružnim utrkama, ali vozit ćemo i Rally Prventsvo Hrvatske. Općenito, u planu nam je voziti dok god nam financije, vrijeme i okruženje, kako poslovno, tako i privatno, to budu dopuštali. Kao i u svakom sportu pa tako i automobilizmu, postoje i neke lakše kategorije, kao što je recimo Kup povijesnih vozila gdje ću se možda okušati jednom kada više ne budem vozio već spomenute discipline – zaključio je Becker, naglasivši kako na natjecanjima uvijek vlada odlična atmosfera i kako je, zahvaljujući ovom sportu, a to je ono najvažnije, stekao brojna prijateljstva.

(icv.hr)