Nema čega se prevaranti neće dosjetiti, nema čemu se neće dovinuti, samo da izmuzu novac. Poštanska prevara, priča koja ide “dobili ste paket, ne možemo doći do vas” ili ako pak nešto prodajete, javljaju vam se “lažni ljudi” s pričom da treba platiti dostavljaču… No, krenula je i nova vrsta prevare, ona koja izgleda jako uvjerljivo, prenosi Večernji list.
-Prijateljica mi je dobila jedne subote poziv i rekla molim i onda joj se javio muški glas i rekao je baka, trebam veliki iznos, ne smijem reći roditeljima, i onda je sva uzbuđena otišla kćeri da vidi gdje je unuk, unuk u krevetu, poslužio se njegovim imenom – ispričala je Janja za Novu TV.
Nije to sve, već se nova prevara počela širiti SMS-porukama.
– Mama, mobitel mi je pokvaren, ovo je moj novi broj, možeš ga spremiti i poslati mi poruku na Whatsapp – kruže takve poruke…
-Možda jedna od najgorih situacija koja se može dogoditi ako ne prepoznamo malicioznu poruku je da uđemo u komunikaciju s napadačima, prevarantima i kroz tu komunikaciju oni steknu naše povjerenje, što može dovesti do brojnih zahtjeva kao što su uplate novca, traženje podataka bankovnih kartica . upozorio je Jakov Kiš iz CARNET-ova Odjela za kibernetičku sigurnost.
Sumnjive poruke treba izbrisati, nikako na njih ne odgovarati, a poveznice ne otvarati.
-Možemo ih prepoznati jer su to neočekivane poruke koje dolaze s nepoznatih brojeva gdje se netko predstavlja kao nama poznata ili legitimna institucija ili osoba i u tim porukama su često sumnjivi zahtjevi – objašnjava Kiš.
U posljednje vrijeme najčešći su pokušaji prevare lažnog predstavljanja Hrvatske pošte.
-Često nam se javljaju korisnici koji dobiju poruku kako zbog nepotpunih podataka ili netočne adrese su dobili od pošte SMS koji ih traži dodatno plaćanje za ažuriranje podataka. Ono što je možda najvažnije reći, Hrvatska pošta vas nikada neće tražiti plaćanje online – objasnio je Krešimir Domjančić, glasnogovornik Hrvatske pošte.
Inače, iz Policijske uprave Vukovarsko-srijemske već su se oglašavali po pitanju incidenta s lažnim porukama Hrvatske pošte.
– Kako bismo smanjili vjerojatnost da postanete žrtva ovakve prijevare, savjetujemo da budete posebno oprezni kada dobijete iznenadne tekstualne poruke i pozive na mobilni telefon. Lažne poruke i obavijesti prepoznatljive su po inozemnim pozivnim brojevima telefona, sumnjivoj i čudnoj e-mail adresi ili poveznici na službenu domenu tvrtke te pravopisnim i gramatičkim pogreškama na otvorenoj stranici. Posebnu pozornost obratite ako na poveznici trebate unijeti podatke s bankovne kartice – poručili su.
Ranije je otkrivena i prevara vezana uz banke i portal egrađani.
Hrvatska udruga banaka (HUB) upozorava na niz aktivnih kampanja kriminalaca koji u posljednje vrijeme ciljaju klijente banaka, kako bi im ukrali podatke i tako stekli financijsku korist.
Prijevara koja se posljednja pojavila i vezana je za banke i portal e-Građani funkcionira tako da prevaranti u ime banaka šalju SMS u kojem tvrde da “Imate pravo na povrat poreza” s poveznicom koja vodi na lažnu prijavu u sustav e-Građani.
– Ako zaprimite takav SMS, nipošto nemojte kliknuti na poveznicu i nikako ne unosite podatke vezane uz Vaš mToken/token niti ikakve druge osobne podatke. Preporučeno je da o aktualnim vrstama prijevara građani informiraju svoje bližnje kako bi se zaštitili od potencijalnih prijevara, a ako sumnjate da ste žrtva prijevare i ako ste upisali bankovne podatke, odmah se obratite svojoj banci i prijevaru prijavite policiji – poručuju iz Ministarstva pravosuđa, uprave i digitalne transformacije.
(vecernji.hr)