Utapanje drugi uzrok smrti djece u Hrvatskoj: Oko polovice ih ne zna plivati

U povodu Svjetskog dana prevencije utapanja, 25. srpnja, Hrvatski Crveni križ u ponedjeljak je objavio da u zemlji godišnje prosječno od slučajnog utapanja i iznenadnih srčanih zastoja u vodi umre 85 osoba, a utapanje je, nakon prometnih nesreća, drugi uzrok smrti djece u Hrvatskoj, prenosi Poslovni dnevnik.

Hrvatski Crveni križ će ove godine obilježiti Svjetski dan prevencije utapanja pod sloganom “Tko pliva, ne tone”.

-Sloganom se želi ukazati na važnost znanja plivanja, posebno među djecom. Hrvatska je mediteranska zemlja, ali između 40 i 70 posto djece ne zna plivati – priopćili su iz Crvenog križa.

Nedavni tragični slučaj utapanja 12-godišnjeg dječaka poticaj je da se govori o važnosti prevencije utapanja, kao i podatak da u Hrvatskoj godišnje od slučajnog utapanja i iznenadnih srčanih zastoja u vodi umre 85 osoba. Utapanje je vodeći uzrok smrti kod djece u Hrvatskoj, odmah nakon prometnih nesreća, i jedan od pet glavnih uzroka nesretnih slučajeva u Hrvatskoj.

Ne postoji jedinstvena statistika koja bi pokazala koliko je točno neplivača u Hrvatskoj, ali iz Crvenog križa kažu kako iskustvo pokazuje da je taj broj velik.

-Situacija se razlikuje od županije do županije pa tako, primjerice, u Istri ne zna plivati više od 50 posto učenika drugih razreda osnovne škole, dok u Vukovarsko-srijemskoj ne zna plivati gotovo 70 posto djece – priopćili su.

Obuka neplivača nije sastavni dio Državnog pedagoškog standarda od 2010. godine, a u praksi je ta obaveza prepuštena lokalnim zajednicama, roditeljima, klubovima i školama.

-Hrvatski Crveni križ, kao organizacija koja jedina u Hrvatskoj educira spasioce i provodi preventivne kampanje i edukacije, smatra kako bi obuka neplivača trebala biti sastavni dio odgojno-obrazovnog sustava u Hrvatskoj. Nužno je uspostaviti međuresornu suradnju kako bi se izgradio nacionalni plan sigurnosti na vodenim površinama – poručili su iz Crvenog križa.

(HINA, Poslovni dnevnik)

 

PROMO

Povezane vijesti

Skip to content