Ovu školsku godinu posebno će pamtiti četiri osnovne škole koje su sudjelovale u eksperimentalnom programu „Osnovna škola kao cjelodnevna škola – Uravnotežen, pravedan i učinkovit sustav odgoja i obrazovanja“: OŠ Suhopolje, OŠ Augusta Cesarca Špišić Bukovica, OŠ Ivana Gorana Kovačića u Gornjem Bazju i u Zdencima. Iskustvo na kraju školske godine za svaku od njih, unatoč početnim sumnjama, pa i strahovima od strane kolektiva, učenika, roditelja i okoline, pozitivna su, kaže pročelnica Bunić.

Učenici su imali priliku proći kroz novi vid nastave, s puno kreativnosti, učitelji su dobili financijski poticaj, odnosno dodatak na plaću s obzirom na povećan obim posla, a kroz izvannastavne i izvanškolske aktivnosti učenicima i učiteljima omogućeno je da se posvete aktivnostima koje ih posebno zanimaju i za koje su dobili sredstva za rad.

Same škole koje sudjeluju u programu proći će kroz velike građevinske radove, osigurana su im sredstva za opremu, namještaj, pametne ploče, klima-uređaje, kombije za prijevoz kuhanog obroka u područne škole…

– Virovitičko-podravska županija je provela 12 nabava, slijede nam veliki građevinski radovi i opremanje škola. Neki su radovi već započeli i čeka se da nastava završi kako bi se nastavili u punom obimu. Što se same materije, gradiva i nastave tiče, i sam naziv eksperimentalni govori kako se u školama u ovoj prvoj godini puno toga prilagođava planovima, nastavi, nastavnicima i roditeljima.

Cijeli program u potpunosti će zaživjeti tijekom ove četiri godine, a Ministarstvo je najavilo i neke izmjene kojima će se neke stvari još unaprijediti i poboljšati. Iz razgovora s ravnateljima i kolektivom, a potom i djecom i roditeljima, mislim da možemo reći kako su iskustva pozitivna i da se nadamo da će se nastaviti i u sljedećoj školskoj godini – smatra M. Bunić.

Učenici tako uz suvremenu nastavu mogu birati i dodatne aktivnosti poput plesa, starih vještina iz domaćinstva, vatrogastva, medija i drugih područja, za koja će i oni i učitelji imati svu moguću podršku.

(icv.hr, mlo)