Na što vas podsjeća ovo: “roooon-ton-ton-ton-tonnnn….rooon-ton-ton-ton…”?

Već godinama zanimljivi i vrlo “stari” te nadasve rijetki automobili ili kako ih zaljubljenici vole zvati “oldtimeri”, voze našim cestama i plijene pozornost gdje god da se pojave. Takva starodobna vozila ljubitelji voze obično vikendom i u prilikama specijaliziranih susreta ljubitelja oldtimera. Upravo jedan takav specijalizirani susret održat će se u subotu, 25. svibnja, upravo u Virovitici. I to ne bilo kakav susret već susret ljubitelja vozila koje je obilježilo vrijeme iza zida i to Berlinskog zida, susret ljubitelja vozila marke Wartburg i Trabant, automobila koji su nekada bili često viđeni na našim cestama za razliku od danas.

Automobili koji su se od 1956 pa do 1991. proizvodili u Istočnoj Njemačkoj (DDR). Svi ih se sjećamo kao udobna vozila koja su obilježila vrijeme nestašice, koja nisu baš ekonomična i za današnje vrijeme ekološki prihvatljiva, no ima na ovim prostorima entuzijasta koji su očuvali savršene primjerke tih vozila i koji uživaju i dalje u dimu koji ostavljaju iza sebe. Wartburg klub Hrvatska i dečki koji organiziraju ovaj jedinstven događaj upravo su odabrali Viroviticu za prvi takav susret ovih klasika u ovom dijelu Europe jer ovaj grad učinio idealnim mjestom za dolazak ljubitelja koji su se ove godine prijavili iz Mađarske, Srbije, Bosne i Hercegovine i naravno Hrvatske.

– Prvi međunarodni susret Wartburg automobila Virovitica 2024. započet će svoj prvi susret okupljanjem Wartburga i Trabanta u subotu ispred Dvorca Pejačević u Virovitici u dopodnevnim satima. Nakon 13 sati uputit ćemo se u defile ulicama Virovitice kao i nastaviti svoje druženje u restoranu Zlatni Klas Otrovanec – poručuje jedan od organizatora Tomislav Maloča.

– Samo sedam ili osam primjeraka Wartburtga očuvano je u Hrvatskoj i registrirano, pokretao ih je dvotaktni motor s tri cilindra koji je trošio mješavinu ulja i benzina. Upravo smo ovim susretom željeli potaknuti one koji eventualno imaju primjerke ovih legendarnih automobila da se odluče na restauraciju i povratak na cestu – poručuje jedan od pokretača ovoga kluba, Zagrepčanin Dino Agić.

U posljednjih nekoliko godina, u Njemačkoj se bilježi porast interesa za povijesne automobile koji su se nekada proizvodili na njenom tlu. Primjerice, Trabant danas postiže cijene od oko 10.000 eura, dok Wartburg 311 coupe doseže i do 50.000 eura. Proizvodnja ovih legendarnih automobila je ukinuta 10. travnja 1991. godine, kada je tvornicu Wartburga preuzeo Opel.

(icv.hr, tm)