Nastavnica Maja Štampar iz Industrijsko-obrtničke škole Virovitica zajedno s još 12 sudionika iz različitih europskih zemalja – Slovačke, Poljske, Francuske, Finske, Njemačke, Estonije i Nizozemske, imala je priliku sudjelovati na tečaju “Design the Positive: Positive Thinking, Communication and School Spaces” na otoku Tenerife od 19. do 24. veljače 2024. godine u sklopu Erasmus+ KA1 projekta “Smanjivanje ranog napuštanja škole i stvaranje odgovarajuće razredne klime” koji se provodi u Industrijsko-obrtničkoj školi Virovitica. Predavačica i voditeljica tečaja bila je Laura Burstein.
Početak tečaja bio je posvećen izgradnji pozitivnog okruženja i međusobnom upoznavanju putem različitih igara. Sudionici su se međusobno upoznavali, predstavili svoje škole jedni drugima, razmijenili iskustva te upoznali otok Tenerife virtualnim putem.
Sljedeći su dani bili posvećeni nenasilnoj komunikaciji i metodi razvoja vještina nenasilne komunikacije Marshalla Rosenberga. Govorilo se o emocionalnoj inteligenciji i aktivnom slušanju, uz kratki pregled važnosti korištenja pokreta u učionici te prednosti kineziološkog učenja. Istraživale su se razlike između “growth-mindseta” i “fixed-mindseta”. Raspravljalo se o tome kako ih se može poučavati eksplicitno i ugraditi ih u nastavu.
Posljednji dan tečaja obuhvatio je trauma – informed approach (sustav pomoći i podrške temeljen na znanjima o traumi) te kreativnu aktivnost izrade dnevnika kroz koju su sudionici izrazili svoje dojmove i osjećaje.
Sudionici su tijekom cijelog tečaja aktivno dijelili ideje i iskustva, što je doprinijelo produktivnoj i ugodnoj atmosferi. Tečaj “Design the Positive” na Tenerifima pružio je inspirativno iskustvo i vrijedne alate za unapređenje komunikacije, emocionalne inteligencije i kreativnosti u obrazovnom procesu. Nastavnica Maja Štampar i ostali sudionici imali su priliku proširiti svoje vidike što će im pomoći stvoriti pozitivno okruženje za učenje i razvoj.
Ovo nije bio samo obrazovni događaj, već je predstavljao putovanje u otkrivanje novih ideja, povezivanje s kolegama iz cijele Europe te inspiraciju za daljnji rad u stvaranju poticajnih i pozitivnih okruženja u obrazovnom sustavu.
Osim edukativnih aktivnosti, sudionici su imali priliku istražiti bogatu kulturu najvećeg od Kanarskih otoka. Posjetili su lokalne znamenitosti, probali tradicionalnu kanarsku hranu te se upoznali s načinom života na otoku čime su dobili dublji uvid u lokalnu kulturu i tradiciju. Budući da se tečaj odvijao na engleskom jeziku, pružio je sudionicima ne samo priliku za usavršavanje njihovih vještina u komunikaciji na engleskom jeziku, već i omogućio da ojačaju svoje povjerenje u upotrebu jezika u međunarodnom okruženju.
Također, kroz interakciju s lokalnim stanovništvom i istraživanje kulture Tenerifa, sudionici su imali priliku upoznati i osnove španjolskog jezika.
(www.icv.hr, mš)