Institut ekonomskih nauka iz Beograda 1. listopada započeo je provedbu inkluzivnog znanstvenog projekta “Osnaživanje osoba s fizičkim invaliditetom za rad na daljinu kroz unapređenje digitalnih marketing kompetencija” – DI-MARC u kojem sudjeluje i Udruga “Jaglac” Orahovica i to kao partner na projektu.
Projekt DI MARC odobren je u okviru visoko konkurentnog natječaja ESF-a 2022 SOC-INNOV Europskog socijalnog fonda plus (ESF), te je od strane ocjenjivača dobio visokih 96/100 bodova, što je jedna od najvećih ocjena za projekte iz područja društvenih znanosti koju je Srbija dobila za programe financirane od strane Europske komisije. Projekt traje 24 mjeseca (1. listopada 2023. – 30. rujna 2025.).
-Projekt provodi Departman za digitalnu ekonomiju Instituta ekonomskih nauka u suradnji s devet institucija iz Srbije, Hrvatske i Crne Gore u sklopu komponente zapošljavanje i socijalne inovacije Europskog socijalnog fonda plus, glavnog programa Europske unije u području rada, zapošljavanja i socijalne politike, koji je otvoren i zemljama kandidatkinjama za članstvo u Europskoj uniji. Smjernice ovoga projekta su korištenje digitalnih tehnologija za poboljšanje uključenosti, odnosno poboljšanje digitalnih marketinških kompetencija i vještina osoba s tjelesnim invaliditetom za rad na daljinu (remote work) – kaže sudionica ovog programa i voditeljica marketinga “Jaglaca” Marija Šimatović.
Šimatović je dodala kako rad na daljinu nudi izniman potencijal za zapošljavanje osoba s tjelesnim invaliditetom, a glavni izazovi za njih su djelomično ili potpuno isključivanje s tržišta rada i nedostatak digitalnih vještina potrebnih za zapošljavanje kako na tradicionalnom tržištu rada tako i na udaljenim digitalnim radnim platformama (Upwork, Freelancer, Fiverr).
-U tom smislu, cilj projekta DI-MARC je unaprijediti kompetencije osoba s invaliditetom, što će se postići procjenom razine njihovih postojećih vještina i kompetencija te izradom i provedbom programa obuke za izgradnju i poboljšanje vještina i kompetencija potrebnih za rad. Segment digitalnog marketinga odabran je kao primarno područje za istraživanje zbog značajnog povećanja potražnje za poslovima u ovom području na udaljenim radnim platformama te činjenice da su mogućnosti zapošljavanja osoba s tjelesnim invaliditetom najveće u sektoru digitalnog marketinga – zaključila je Šimatović.
(www.icv.hr, vg)