Šesti Dani medijske pismenosti u organizaciji Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, u suradnji s brojnim partnerima i uz podršku Ministarstva kulture i medija i Ministarstva znanosti i obrazovanja, održani su od 24. do 30. travnja.
Ove godine slogan Dana medijske pismenosti je “U ravnoteži – online i offline” i fokus je na utjecaju medija i društvenih mreža na mentalno zdravlje djece i mladih, kao i na problem dezinformacija te važnosti kritičkog promišljanja i medijskog obrazovanja.
U sklopu 6. Dana medijske pismenosti 2023. tri skupine Dječjeg vrtića Cvrčak Virovitica, (‘Frendići’, ‘Zvončići’ i ‘Bubamarice’) uključile su se aktivno realizacijom različitih sadržaja, aktivnosti, radionica za djecu, posjeta.
MEDIJI – OD TISKANIH DO DIGITALNIH (‘Bubamarice’)
Kroz različite vrste medija djeca su upoznata s temom oralna higijena te im se približila razlika između stvarnog i virtualnog doživljaja.
“ŠTO JE STVARNO, A ŠTO NE?”; “TJEDNI LIST SKUPINE”; “KAMERA – PRIČALICA” (‘Zvončići’)
Tijekom cijelog tjedna djeca su samostalno fotografirala događanja u skupini. Na kraju tjedna isprintan je njihov tjednik s tekstovima i fotografijama koje su napravili. Izradili su slikopriče, pogledali crtani film te poslušali radio emisiju za djecu. Usporedili su film i radio. Kroz razgovor uz ilustracije i fotografije, djecu su potaknuli na kritičko promišljanje i zaključivanje. Pripremili su malu radio emisiju – vremenska prognoza i glazbeni program.
LIK I DJELO: MATO LOVRAK (‘Frendići’)
Djeca su upoznala dva djela Mate Lovraka: “Vlak u snijegu” i “Družba Pere Kvržice”. Svakodnevno su čitali dijelove knjiga, razgovarali o sadržaju te pripremili likovne aktivnosti u kojima su izrazili ono što su doživjeli kroz knjigu.
Pogledali su ekranizaciju knjige – filmove “Vlak u snijegu” i “Družba Pere Kvržice”. Posjetili su i Kulturni centar Mato Lovrak u Velikom Grđevcu.
(DV Cvrčak)