Različitim prigodnim događanjima obilježava se Dan europskog broja 112 koji je u Republici Hrvatskoj uveden 11. veljače 2005. godine, pa je to ujedno i 18. obljetnica djelovanja Centara 112.

U organizaciji Ravnateljstva civilne zaštite – Područnih ureda civilne zaštite Zagreb, Split, Rijeka, Osijek i Varaždin te u suradnji s lokalnom zajednicom i žurnim službama održavaju se brojna događanja.

U Osijeku je ispred zgrade Područnog ureda civilne zaštite Osijek, pripremljena izložba i prezentacija dijela opreme koje koriste žurne službe, te je održan sastanak predstavnika Ureda i žurnih službi Osječko-baranjske županije, kojemu je nazočio i zamjenik župana Mato Lukić, koji je ujedno načelnik Županijskog stožera civilne zaštite.

mini IMG 3069
fotoFoto: OBŽ

– Teško je uopće zamisliti kako bi funkcionirali bez ovog sustava. Njegova uloga potvrđuje se osobito zadnjih godina kada su učestalije razne krize, od zdravstvenih, migracijskih do elementarnih nepogoda i drugih kriznih situacija kada osoba, možda i u panici, ne treba razmišljati o brojevima poziva prema zdravstvenim službama, policiji, vatrogascima nego jednostavno nazove 112 i pruži mu se sva usluga koju tada treba- kazao je zamjenik župana.

O uspostavljanju sustava 112 u Hrvatskoj prije 18 godina i njegovom bitnom unaprijeđenju govorio je Zvonko Grgec, pročelnik Područnog ured CZ Osijek.

-Osim redovnih zadaća, obavljamo i zadaće potpore operativnim snagama u akcijama traganja, spašavanja i zaštite pučanstva. Broj 112 naziva se u svim kriznim situacijama, a primjerice prošlog vikenda je bila pojačana potreba kada je bilo olujno nevrijeme – kazao je Grgec te pojasnio dio i obim poslova kojima se bavi Centar.

mini IMG 3137
fotoFoto: OBŽ

– Prošle godine Centar 112 u Osijeku zaprimio je 62.625 poziva osoba koje su trebale određenu pomoć. Od toga je 51.273 stigao s mobilnih mreža, 11.352 s fiksnih, a 919 od korisnika stranih mreža. Naime, gotovo 1.000 poziva uputili su strani državljani koji su boravili na našem području, što potvrđuje da se razvijamo i kao turistička regija, a osobito koliko je ta komunikacija važna za sigurnost turista, kao i za poslovne dolaske u Hrvatsku. Od ukupnog broja, oko 32.000 poziva su bili namjenski pozivi iz određenih događaja koji su se morali sanirati. Imali smo oko 5.000 složenih poziva u kojima sudjeluje dvije ili više žurnih službi (policija, vatrogasci, hitna medicinska pomoć, HGSS, Crveni križ). Oko 1.800 je bilo poziva gdje su djelovale vatrogasne postrojbe, oko 15.000 poziva za hitnu medicinsku pomoć i oko 10.000 poziva vezano uz sigurnosne događaje u kojima su građani tražili pomoć ili intervenciju policije – istaknuo je Grgec.

Naglasio je kako je u tijeku priprema projekta unaprjeđenja i daljnjeg razvoja sustava javnog uzbunjivanja na području Osječko-baranjske županije, odnosno modernizacija sustava uz potporu sredstava iz fondova EU.

Naime, na području grada Osijeka ove će godine biti uvedene tri nove sirene koje će biti umrežene novim sustavom. Tako će se s analognog prijeći na sigurniji sustav javnog uzbunjivanja u komu će se, osim općepoznatih znakova za uzbunu, moći davati i određene govorne informacije.

(www.icv.hr, tj, foto: OBŽ)