Za telekome koji posluju u Hrvatskoj uskoro stižu nova pravila za nedvosmisleno ugovaranje i raskid ugovora, a o toj temi su u emisiji HRT-a Potrošački kod razgovarali Marina Ljubić Karanović, zamjenica rukovoditelja Odjela pravnih poslova HAKOM-a i Đuro Lubura, sudski vještak za telekomunikacije.

Prema novom zakonu o elektroničkim komunikacijama, potrošačima će telekomi morati pružiti informativni sažetak za lakšu usporedbu ponuda, no on nema pravni značaj, nego je informativnog karaktera. Novim pravilima na kraj bi se trebalo stati i penalizaciji za nevraćenu opremu, piše HRT, a prenosi Index.

Većina slučajeva završi nekakvim dogovorom

Potrošači tržišnom regulatoru HAKOM-u podnose prigovore, najčešće zbog nejasnih i netransparentnih obveza ugovorenih s teleoperatorima.

Primjerice, često se u ponudi može naći uređaj za jednu kunu – što je primamljivo, upozoravaju u potrošačkim udrugama, ali treba detaljno pročitati koje su ugovorne obveze korisnika vezane uz takvu kupnju. Svaki potrošač treba pažljivo pročitati ugovor, cijene i što za određenu cijenu dobiju ili ne dobiju.

Većina slučajeva, piše HRT, završi HAKOM-ovom obustavom postupka jer se operater i korisnik u konačnici uspiju dogovoriti.

Manje nejasnoća pri sklapanju ugovora trebalo bi biti kada stupi na snagu novi zakon o elektroničkim komunikacijama. Primjerice, zakonom bi se trebalo stati na kraj penalizaciji zbog opreme koja nije vraćena. Teleoperatori će potrošačima morati pružiti informativni sažetak za lakšu usporedbu ponuda svojih usluga.

(hrt.hr, index.hr)