U svibnju ove godine svoja vrata otvorio je Centar za posjetitelje “Dvorac Janković”. O tome što sve novootvoreni dvorac krije, tko ga posjećuje i kakvi su prvi dojmovi razgovarali smo sa Sanjom Sudar, direktoricom Centra za posjetitelje “Dvorac Janković” i Heritage hotela “Kurija Janković”.
Dvorac Janković otvorio je svoja vrata u svibnju ove godine. Što nas sve očekuje kada ga posjetimo?
Unatoč svoj neizvjesnosti koju nam je donijelo izazovno COVID-19 vrijeme, snažno smo odlučili da više nećemo čekati s otvorenjem Dvorca Janković, a prvi rezultati poslovanja nam govore da nismo pogriješili s tom odlukom. Dvorac Janković nas je očarao svojom poviješću i ljepotom pa smo odlučili kroz različit sadržaj ponuditi svaki njegov dio našim posjetiteljima. Dvorac je zaštićeno kulturno dobro graditeljske baštine, dok je perivoj oko njega prirodno zaštićeno dobro parkovne arhitekture. Naši posjetitelji na multimedijalan i interaktivan način istražuju povijest obitelji Janković i Suhopolja prateći vremensku crtu koja se proteže kroz cijeli dvorac, a koja osim provjerenih povijesnih činjenica uvlači posjetitelja zanimljiv svijet legendi koje su se kroz stoljeća očuvale i koje su nam Suhopoljčani rado prepričali. Priča završava u zimskom vrtu ispred kojeg je izložen klavir iz 19. stoljeća koji je vrijedna donacija dvorcu iz Siska. Ovdje prikazujemo priču o tom klaviru, zanimljive crtice iz djetinjstva Suhopoljčana te posebnost suhopoljskog govora. Posjetitelja zatim upućujemo u perivoj s tabletom pomoću kojega kreće u istraživanje i potragu za QR kodovima čijim očitanjem će ući u proširenu stvarnost u kojoj mu se grof obraća i otkriva razne tajne, a na kraju se u finalnoj točki ispred Dvorca Janković može i fotografirati s grofom i groficom. Sadržaj je prilagođen i malima i velikima te je i digitalan i tekstualan – tako da dobivamo pozitivne reakcije od obitelji s vrtićkom djecom do umirovljenika, uz prodanih preko sedamsto ulaznica od samog otvorenja. Ono što je važno, otvoreni smo svaki dan za naše posjetitelje, od jutarnjih do večernjih sati. Dvorac je moguće posjetiti individualno ili uz dogovorenu uslugu vodstva.
Uz posjetiteljski sadržaj što još sve Dvorac nudi?
Jedna od stvari po kojima smo svakako posebni je mogućnost noćenja u dvorcu u jednoj od petnaest visokokategoriziranih soba s četiri zvjezdice uz doručak u našem restoranu. Potražnja je i nas iznenadila te smo već dosegli brojku od preko tri stotine ostvarenih noćenja u jednom mjesecu. S obzirom da nudimo i uslugu smještaja, radimo 0-24 sata, svaki dan u tjednu te su naša vrata uvijek i svima otvorena. Uz sobe tu je i konferencijska dvorana, suvenirnica, najam brdskih i električnih bicikala te lobby bar s bogatom lepezom domaćih toplih i hladnih napitaka s izlazom i mogućnošću sjedenja u prekrasnom vrtu. Povezali smo na ovaj način posjetiteljski, smještajni i ugostiteljski sadržaj što se pokazalo kao dobar i održiv poslovni model upravljanja kulturnom baštinom. Ovakvi povijesni objekti će živjeti sve dok u njima budu boravili ljudi, a samo konstantnim unapređivanjem ponude i kreiranjem zanimljivog sadržaja možemo učiniti njihovu perspektivu dugoročnom.
Kakav je profil gostiju, što se najviše traži?
Iznenadilo nas je da se istovremeno traže totalno različiti sadržaji te moramo poprilično dobro “multitaskati”. Od organiziranih grupa jednodnevnih posjetitelja, obitelji koje dolaze “samo na kavu”, Booking noćenja, poslovnih konferencija, team buildinga, svadbenih svečanosti, cikloturista koji iznajmljuju naše bicikle, organizacije brojnih evenata, predstava i koncerata – raznolik sadržaj koji čini naš rad u dvorcu zanimljivim i izazovnim. Sve to moguće je samo ako čovjek ima dobro organiziran tim oko sebe, a tim Dvorca Janković to svakako jest. Mladi, ljubazni, okretni, pozitivni, uvijek spremni učiti nešto novo i usavršavati svoje vještine. Zajedno učimo, razvijamo se i gradimo ovu veliku priču.
Upravljate i Heritage hotelom Kurija Janković. Jesu li noćenja u Dvorcu Janković smanjila potražnju za Kurijom?
Ne, dogodilo se je upravo suprotno. Bilježimo kontinuirani rast u oba objekta. Svaki je poseban na svoj način i ima svoje klijente te nam je drago da obje priče razvijamo paralelno u dobrom smjeru. Kurija i Dvorac se nadopunjuju te zajedno s Dvorcem Pejačević u Virovitici i ostalim povijesnim objektima na našoj destinaciji čine zanimljivu plemićku rutu koja se može doživjeti svim osjetilima.
Surađujete li s lokalnim proizvođačima?
U našoj ponudi trudimo se imati sve najbolje što naša lokalna zajednica nudi. Od lokalnih vina, likera, rakija, prirodnih sokova i craft piva u našem caffe baru, bučinih koštica, namaza i domaćih suhomesnatih proizvoda na našem doručku pa sve do lokalnih suvenira domaćih umjetnika u našoj suvenirnici – nastojimo ispreplesti dvorcem cijelu mrežu lokalne ponude. Reakcije gostiju su odlične i posebno se cijeni dodana vrijednost nečega što je uzgojeno, proizvedeno ili kreirano u neposrednoj blizini dvorca. Imamo suradnju i s nagrađivanom slastičarkom Sandrom Jadek te se u našem lobby baru mogu probati vrhunske premium slastice s njezinim potpisom pod zajedničkim nazivom “Slatka grofovska priča”.
Na koji način se povezujete sa svojim klijentima?
Još od početnih teaser kampanja prije samog otvorenja počeli smo komunicirati s pratiteljima preko naših social media kanala. Shvaćamo važnost online komunikacije i trudimo se svakodnevno biti digitalno prisutni. Kroz fotografije, video zapise, dosjetke i priče svakodnevno donosimo dašak života našeg dvorca što je naišlo na odlične reakcije naših stalnih i budućih gostiju. Upravo su društvene mreže mjesto gdje je većina vidjela “taj predivan dvorac u kojem možemo spavati”, “taj super dvorišni event na kojemu možemo sudjelovati” ili “taj neodoljiv kolač koji moramo probati”. Biti iskren, autentičan i responzivan na društvenim mrežama je poprilično izazovno, ali mi se trudimo biti upravo takvi jer smo svjesni koliko je to važno za razvoj našeg poslovanja. S obzirom da u sklopu dvorca nudimo i smještaj, nezaobilazan je za nas bio i Booking.com kao omiljeno mjesto za rezervaciju noćenja domaćih i stranih turista. Aktivni smo u praćenju i odgovaranju na online recenzije te smo ponosni da smo u ovako kratkom vremenu već skupili njih sedamdesetak uz prosječnu ocjenu 9,3/10. Uz digitalne kanale, odlični su nam se pokazali i lokalni tiskovni i radio mediji putem kojih upoznajemo s dvorcem lokalno stanovništvo. I ono što je svakako važno je dobra stara preporuka jer je ona direktna i iskustvena te nam je neopisivo drago dok dobijemo nove klijente koji dolaze kod nas baš zato što su čuli super komentare drugih posjetitelja.
Koji su Vam planovi za ostatak godine?
Kod nas je poprilično živo sa svim vrstama događanja. Baš smo komentirali ovih dana kako nam je rujan baš baš “nagužvan” – svi su željni druženja i putovanja. Veseli nas što možemo biti dio različitih priča koje nas čekaju u sljedećem razdoblju – od planiranja trodnevnih teambuidinga za različite tvrtke, višednevnog predstavljanja novog modela automobila jednog proizvođač čiji smo domaćin, dvorišnog prikazivanja filma, svadbenih i obiteljskih domjenaka, bike tura, konferencija pa sve do predstavljanja lokalnih proizvođača i degustacija – pratite nas, pripremamo mnogo zanimljivih iznenađenja.
(vpz.hr, Foto: Dvorac Janković Suhopolje)