Ugovore o dodjeli bespovratnih sredstava za izgradnju podvožnjaka i nabavi 13 novih autobusa danas (21. svibnja) su u Osijeku potpisali ministar prometa Oleg Butković te predstavnici grada, Središnje agencije za ugovaranje EU projekata i tvrtke Gradski prijevoz putnika.

Potpisivanju ugovora, uz Butkovića i ministricu regionalnog razvoja i EU fondova Natašu Tramišak, nazočio je i premijer Andrej Plenković, istaknuvši kako će se novoizgrađenim podvožnjakom riješiti problem velikih prometnih gužvi u ulici Sv. Leopolda Bogdana Mandića, te je ustvrdio kako takve investicije podižu kvalitetu života građana Osijeka.

fotoobz.hr

Dodao je kako je riječ o projektu vrijednom 93 milijuna kuna, a koji se s 85 posto financirana sredstvima iz EU fondova, a 15 posto iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Naglasio je i značaj 32 milijuna kuna vrijedne investicije za nabavu 13 novih autobusa za osječki gradski prijevoz, a što će, uz 12 autobusa iz prethodnog natječaja, omogućiti modernizaciju prometnog sustava i povećanje kvalitete gradskog prometa, također uz 85 posto financiranja iz EU fondova.

– Sve je ovo dio naše politike koju vodimo od 2016. godine, koja ima okvir u projektu ‘Slavonija, Baranja i Srijem’ gdje smo od 18,5 milijardi kuna, sredstva u financijskoj perspektivi iza nas, ugovorili projekte vrijedne 17,7 milijardi kuna – rekao je premijer.

Najavio je da se s istom dinamikom razvoja Slavonije ide i u novu financijsku perspektivu koja ima još značajniji financijski okvir, a gdje će se kombinirati sredstva EU za oporavak i otpornost sa sredstvima novog višegodišnjeg financijskog okvira, vrijednog 6,3 milijarde eura.

– Naš je cilj zaustaviti negativne demografske trendove, omogućiti ljudima u Slavoniji i Baranji da ostanu ovdje i grade Slavoniju na najbolji mogući način – poručio je Plenković.

Dodao je kako će tome zasigurno pridonijeti i jedan važan instrument, a to je tzv. Regionalna karta potpora, a prema kojoj je do sada podjela bila samo na jadransku i kontinentalnu.

– Sada imamo 4 statističke regije: jadransku, panonsku, sjever i zagrebačku i potpore za gospodarstvo, za ulagače, više neće biti iste ako netko želi ulagati 3 kilometra od Zagreba ili u Osječko-baranjskoj županiji. To je ranije bilo za sve 25 posto. Sada te potpore idu s 25 posto na 50 posto za panonsku Hrvatsku i njenih 5 županija – pojasnio je Plenković dodavši kako će potpore za male poduzetnike biti još 10 posto više.

– To su ogromni iskoraci koji pokazuju koliko je naša Vlada privržena razvoju Slavonije, Baranje i Srijema i u tom pogledu zahvaljujem svim našim zastupnicima koji su u Saboru pokazali koliko je taj projekt važan, a posebno zahvaljujem Ivanu Radiću i Goranu Ivanoviću koji su bili među najglasnijima pri raspravi za širu hrvatsku javnost – dodao je Plenković.

viber slika 2021 05 21 14 02 31

Osječko-baranjski župan Ivan Anušić napomenuo je da je ulica Sv. Leopolda Bogdana Mandića desetljećima jedna od najopterećenijih prometnica u županiji, ali i Hrvatskoj, što je stvaralo ogroman problem pri ulasku u Osijek s južne strane, jer pružni prijelaz nije omogućavao prolaz vozilima tijekom odvijanja željezničkog prometa.

– Inicijativa je krenula prije tri godine, grad Osijek je u međuvremenu revidirao projektnu dokumentaciju, a novi gradonačelnik će imati priliku raspisati natječaj za izvođača radova i napokon ćemo riješiti prometnu gužvu u ovoj ulici – istaknuo je Anušić.

Osječki gradonačelnik Ivan Vrkić rekao je da je ugovor o izgradnji podvožnjaka zadnji ugovor koji potpisuje kao gradonačelnik, jer se iz zdravstvenih razloga odlučio povući s političke scene. Ocijenio je kako je najveću korist od ulaska Hrvatske u EU imao upravo grad Osijek, jer je u njegova dva mandata u grad uloženo više od 1,6 milijardi kuna.

(www.icv.hr, tj)