Na inicijativu Saše Ristera, povjerenika Vlade RH za obavljanje poslova iz nadležnosti Gradskog vijeća i gradonačelnika Grada Orahovice, u gradskoj Upravi održana su dva sastanka s Eminom Kovač, ravnateljicom VIDRE – Agencije za regionalni razvoj Virovitičko-podravske županije, a vezano za EU projekte, čiji je prijavitelj i korisnik Grad Orahovica.
Tema prvog sastanka bila je poduzimanje žurnih mjera s ciljem provođenja već ugovorenih gradskih infrastrukturnih projekata među kojima i uređenje Turističko-rekreacijskog centra “Jezero-Hercegovac-Ružica grad”, gradnja prometne i komunalne infrastrukture – FAZA 1 u “Poduzetničkoj zoni Orahovica” te rekonstrukcija Dječjeg vrtića “Palčić”.
-Želja nam je kako bi se, unatoč kašnjenju s realizacijom, iznašlo rješenje za nastavak svih projektnih aktivnosti. Osim ravnateljice VIDRE sa suradnicima, na sastanku su sudjelovali pročelnica, voditeljica projekata, članovi povjerenstva za provođenje postupaka javne nabave, a putem video konferencije obavljene su i konzultacije sa stručnjakom za javnu nabavu podugovorenim u projektu “Jezero”, Arijanom Vela. Za svaki od projekata dogovoreni su hodogrami aktivnosti s kojima se počinje odmah, a riječ je o konzultacijama s ugovornim i kontrolnim tijelima projekata, a vezano za okolnosti koje u ovom trenutku onemogućavaju sklapanje ugovora s dobavljačima, ali nisu prepreka za pokretanje postupaka nabave, potom podnošenje zahtjeva za ažuriranje postojećih Planova nabave projekata u skladu s istim, izrada Plana nabave Grada Orahovice za naredno razdoblje, podnošenje zahtjeva za produljenje roka završetka projekta gdje je to neophodno i primjenjivo prema odredbama sklopljenih ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava – kaže povjerenik Rister.
Uz projektni tim i druge stručne službe JUO Grada Orahovice, vanjske ugovorene stručnjake kroz projekt i osobni angažman povjerenika, za dogovorene zadatke za “spas” tri za Orahovicu važna projekta, ukupne ugovorene vrijednosti 100.834.877 kuna, na raspolaganju u svakom trenutku, a potvrdili su to na sastanku, stavlja se i stručni tim VIDRA-e sa svojim znanjem i iskustvom na sličnim projektima.
Drugi sastanak, održan je kao inicijalni dogovor svih potencijalnih dionika i partnera sa stručnjacima iz VIDRA-e kako bi bili prijavljeni i projekti na natječaje iz Europskog socijalnog fonda.
-Najviše se pažnje posvetilo definiranju projekta trenutno otvorenog natječaja “Nastavak unaprjeđenja usluga za djecu u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja” za koji se prijave zaprimaju od 18. siječnja do 31. ožujka. Obzirom da je financiranje 100-postotno, 85 posto Europska unija i 15 posto Republika Hrvatska, ovo je izvrsna prigoda za unaprjeđenje usluga orahovačkog gradskog vrtića neovisno o realizaciji infrastrukturnog projekta rekonstrukcije iz Podmjere 7.4. Programa ruralnog razvoja. Prihvatljivi korisnici su Jedinice lokalne samouprave i vrtići, vrijednost bespovratnih sredstava po projektu iznosi od minimalnih 500 tisuća do maksimalno šest milijuna kuna. Cilj projekta je osigurati inovativan pristup radu vrtića kroz povećanje kapaciteta osoblja i unaprjeđenje njihovih stručnih kompetencija kako bi se osiguralo produljenje radnog vremena vrtića što će doprinijeti većoj dostupnosti predškolskom odgoju i obrazovanju. Kada govorimo o obrazovanju tu mislim na edukacije i zapošljavanje odgajatelja, stručnih suradnika, logopeda, edukacija kuhara za zdravu prehranu i drugo – pojašnjava Rister.
Naglašava kako su uz izravne troškove osoblja prihvatljivi i ostali troškovi neophodni za educiranje i rad zaposlenika vrtića. Na sastanku je bilo riječi i o drugim važnim gradskim projektima.
-Osim ovog financijski izdašnog projekta bez vlastitog financijskog udjela korisnika, analizirana je još i prijava projekata, odnosno nastavak odličnog Programa zapošljavanja žena u lokalnoj zajednici “ZAŽELI 2” koji je u visokoj fazi dovršenosti za podnošenje prijave, te natječaj za sufinanciranje rada i obnove fundusa Gradske knjižnice – dodaje povjerenik Rister .
Ovom sastanku su između ostalih nazočili ravnateljica vrtića “Palčić” Borislava Kordoš, ravnateljica Gradske knjižnice Jelena Mihelčić te potencijalni partneri kao budući vanjski zaposleni stručnjaci na projektu. Osim konkretnih zaključaka, smjernica za rad i hodograma aktivnosti ugovorenih projekata i onih u izradi za nove aktivne i najavljene natječaje, povjerenik Saša Rister, izvijestio je ravnateljicu VIDRA-e o potencijalima Grada za financiranje projekata iz novog financijskog razdoblja te ju informirao o spremnoj tehničkoj dokumentaciji i važećim građevinskim dozvolama.
-Oba sastanka završena su u uvjerenju da Orahovica zaslužuje da se povuku raspoloživa bespovratna sredstva, da ima i financijskih i stručnih kapaciteta da se to napravi i da unatoč izrazito teškoj situaciji trenutnog privremenog financiranja i epidemije COVID-19, nema mjesta pesimizmu nego će se poduzeti sve da se aktivnosti provedu i projekti realiziraju. Svi mi iz gradske Uprave zajedno smo se dogovorili da ćemo dati 150 posto od sebe da svi ovi gradski projekti budu uspješno realizirani – zaključio je Rister.
(www.icv.hr, vg)