Učenici 3. razreda elektrotehnike Srednje škole Marka Marulića Slatina, Josip Maroš, Luka Predrevac i Mateo Šerer, pod vodstvom profesora Darka Špoljarića, sudjelovali su obilježavanju Europskog tjedna vještina stečenih u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju 2020., koje je održano od 13. do 17. prosinca 2020.
Cilj aktivnosti i obilježavanja tjedna strukovnih vještina oživljavanje je popularnih igara iz djetinjstva pomoću Arduino platforme uz stečena znanja i vještine iz područja elektronike i elektrotehnike. Učenici su tijekom studenog i prosinca na dodatnoj nastavi koristili Arduino platformu na zabavan i inovativan način. Koliko su navedeni učenici vješti, kreativni, inovativni, poduzetni, a prije svega puni znanja, pokazuju fotografije igrica koje su izradili.
Prva igrica koju su napravili je poznata pod nazivom ”Simon says”, te su ju Josip, Luka i Mateo pretvorili u igru za vježbanje memorije u kojoj se mora zapamtiti slijed boja. Izvornu igru učenici su digitalizirali, dodali zvučne efekte i LCD display te napisali programski kod.
Popularna igrica koju svi znamo iz školskih klupa pod nazivom iks-oks ili križić-kružić doživjela je reinkarnaciju u obliku digitalne konzole. Naime, umjesto papira i olovke poslužili su se RGB diodama, otpornicima, tipkalima.
I na kraju, ali ne manje važno, tu je i svima poznato potezanje užeta, ali na potpuno nov i originalan način. Naravno, i ova igra je digitalizirana poput vremena u kojem živimo. Puno truda i znanja uloženo je u programiranje, a vješte ruke polemile su mnogo elektroničkih elemenata.
– Bezbroj poruka s idejama i možebitnim rješenjima problema odašiljane su svakodnevno u trenucima nadahnuća. Ponekad je možda i redovita nastava na trenutak bila zapostavljena (zahvala svim nastavnicima koji su imali razumijevanja), ali svaki slobodan trenutak iskorišten je na najbolji mogući način, a rezultat rada je neprocjenjiv. Možete ga pogledati u fotogaleriji, ali i na YouTube kanalu Elektraši SŠ Marka Marulića Slatina – YouTube, kojeg su daroviti učenici uz pomoć mentora Darka Špoljarića izradili na dodatnoj nastavi – rekao je D. Špoljarić.
Postignuća i vještine ovih učenika promoviraju strukovno obrazovanje, ali i nadahnjuju nove učenike za odabir zanimanja tehničar za elektroniku za koje svake godine vlada sve veći interes.
Digitalne tehnologije, održivost, usavršavanje vještina i kreativnost koje se nude na dodatnoj nastavi elektronike ispunjavaju potrebe darovitih učenika te ih potiču na stalno istraživanje i učenje. Mateo, Josip i Luka pokazali su to na najbolji mogući način.
(www.icv.hr, adf, dš; Foto: D. Špoljarić)