Hrvatsko informacijsko i dokumentacijsko društvo ustanovilo je Nagradu „Tibor Toth“ u znak javnog priznanja koje se dodjeljuje stručnjacima i znanstvenicima mlađe i srednje generacije za značajan doprinos na području informacijskih znanosti i djelatnosti. Nagrada je nazvana imenom mr.sc. Tibora Totha, istaknutog hrvatskog informacijskog stručnjaka i znanstvenika koji je svojim radom unaprijedio i promicao informacijske znanosti i djelatnosti na opću dobrobit zajednice informacijskih stručnjaka.

Kako stoji u obrazloženju nagrade: “I ove godine Odbor za dodjelu nagrade rukovodio se time da poput Tibora Tótha dobitnik njegove nagrade treba pružati doprinos kako na znanstvenom i stručnom planu tako i u praktičnom djelovanju te imati određenu dimenziju više u svom ukupnom djelovanju u području informacijskih znanosti i djelatnosti koje će biti prepoznato kao korisno od stručne i šire zajednice. Odbor je po analizi prijava više relevantnih kandidata uočio veliki osobni doprinos na području informacijskih znanosti i djelatnosti kandidata Josipa Strije.”

Zbog poznate epidemiološke situacije i starih i novih epidemioloških mjera, dodjela nagrade se neće održati uživo, a upute za dodjelu nagrade će biti definirane kroz nekoliko dana.

Iz radnoga životopisa

Josip Strija je profesor i diplomirani knjižničar, stručni suradnik školski knjižničar mentor u Gimnaziji Petra Preradovića Virovitica od 2008. godine do danas, a svoje organizacijske sposobnosti, spremnost i otvorenost za suradnju i komunikaciju te volontiranje za dobrobit struke razvija kroz brojne aktivnosti na svim planovima školskoga knjižničarstva u prethodnih četrnaest godina profesionalne karijere.

Dugogodišnji je voditelj Županijskoga vijeća školskih knjižničara Virovitičko-podravske županije, predsjednik Hrvatske mreže školskih knjižničara u drugom mandatu, a u dva je mandata bio predsjednik Komisije za srednjoškolske knjižnice Hrvatskoga knjižničarskoga društva te dugi niz godina predsjednik podružnice Hrvatske udruge školskih knjižničara Virovitičko-podravske županije. Osim toga, iz njegove se bogate radne biografije još može izdvojiti članstvo u Glavnom odboru Društva knjižničara Bilogore, Podravine i Kalničkoga prigorja, članstvo u uredništvu Sveska, časopisu istoimenog Društva, mjesto mentora u Centru izvrsnosti za Medijsku pismenost Virovitičko-podravske županije te članstvo u Radnoj skupini za stručne suradnike i ravnatelje za provođenje Cjelovite kurikularne reforme.

Kontinuirano se stručno usavršava na planu informacijskih znanosti, školskoga knjižničarstva i odgoja i obrazovanja i radi na vlastitom profesionalnom razvoju. Do sada je održao više od šezdeset različitih edukacijskih aktivnosti (predavanja, radionica, webinara i slično) pa odlukom više savjetnice za školske knjižničare Agencije za odgoj i obrazovanje, temeljenom na uspješnim rezultatima rada, napreduje u zvanje stručnog suradnika mentora. Osim stručnoga usavršavanja koje smatra iznimno važnim, potaknut idejama cjeloživotnoga učenja, kritičkoga mišljenja, važnosti kulture i identiteta u zavičajnom prostoru, upisuje i poslijediplomski doktorski studij Književnost i kulturni identitet na Filozofskom fakultetu u Osijeku, a trenutno radi na izradi doktorske disertacije na zavičajnu temu blisku Virovitici i Virovitičanima pod nazivom „Od kronike do kolumne: književni prilozi u novinama Virovitičan za vrijeme urednika Ivana Dobravca-Plevnika“.

Do sada je svojim zalaganjem i stručnim usavršavanjem dobio nekoliko certifikata s različitih područja od kojih se mogu izdvojiti Elsevier certifikat (Mendeley advisor), Google certifikat (Osnove digitalnog marketinga), certifikat Foruma za slobodu odgoja (Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje) te Ready AI certifikat (AI + Me tečaj).

Od 2011. do 2014. ispred Hrvatske mreže školskih knjižničara vodi državni projekt HR kanon, a od ove, 2020. godine, novi državni projekt Lektira na mreži verificiran pri Ministarstvu znanosti i obrazovanja i Agenciji za odgoj i obrazovanje. Neki od ciljeva projekta Lektira na mreži su poticanje kvalitetne i smislene suradnju školskih knjižničara i nastavnika hrvatskoga jezika i književnosti u obradi lektire, cjelovitih djela za čitanje, osnaživanje uloge stručnih suradnika školskih knjižničara kao nositelja projekta u svojoj školi, usmjeravanje aktivnosti školskih knjižničara na nastavu u onom dijelu koji podrazumijeva donošenje novih metoda rada, ideja, kreativnosti i originalnosti kao i poticanje rada s učenicima na kreativnim projektima koji se grade na temelju djela pročitanih i obrađenih na nastavi, a podrazumijevaju novi pristup lektirnom djelu, nove ideje, kreativnost, problemsko, kreativno i kritičko razmišljanje učenika.

Za svoj rad nagrađen je do sada tri puta: 2016. godine nagradom „Eva Verona“ Hrvatskoga knjižničarskog društva, kao znak javnog priznanja mladim knjižničarima do 35 godine starosti za posebno zalaganje u radu, inovacije i promicanje knjižničarske struke, a 2019. i 2020. godine je dobio i nagradu Ministarstva znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske kao jedan od najboljih prosvjetnih radnika u školskoj godini 2018./2019. i 2019./2020.

(www.icv.hr, ŽSV školskih knjižničara VPŽ)