Hrvatski autoklub sa svojim partnerima, europskim autoklubovima, u očekivanju hladnijeg vremena opsežnom je ispitivanju podvrgnuo 16 zimskih guma u manjim dimenzijama 205/55 R16 i njih 13 u nešto većim dimenzijama 235/55 R17. Prve koriste uglavnom obiteljski kompakti, kao što su Ford Focus, Hyundai i30, Kia Ceed, Mazda3, Renault Megane, VW Golf. Druga je vrsta, pak, namijenjena većinom SUV-vozilima, ali i luksuznijim limuzinama, prenosi Večernji.hr.

Rezultati testiranja pokazuju da ni jedna guma nije zaslužila maksimalnu ocjenu izvrstan, ali se njih pet vrlo preporučuju u manjoj dimenziji i jedna u većoj. Jedini predstavnik na vrhu u obje konkurencije je francuski Michelin, u čije se modele Alpin 6 (205/55 R16) i Alpin 5 (235/55 R17) vozači u predstojećim zimskim mjesecima mogu pouzdati. Istina, u manjoj dimenziji je za desetinku bolji rezultat postigao japanski Bridgestone s modelom Blizzak LM005, koji bi blistao i u većoj dimenziji da nisu uočeni nedostaci na suhoj podlozi.

Manja dimenzija guma s ovoga testa je ujedno i najprodavanija te trenutačno najzastupljenija na tržištu. Uz pet vrlo preporučljivih modela (kojima uz Bridgestone i Michelin treba dodati Dunlop Winter Sport 5, Hankook i*cept RS2 i Maxxis Premitra Snow WP6), sedam se modela preporučuje (Falken, Continental, Goodyear, Sava, Toyo, Pirelli i Giti), jedan se djelomično preporučuje (Semperit Speed-Grip 3), a dva se ne preporučuju.

To su na našim prostorima relativno slabo poznati King Meiler i Tristar. Tristar Snowpower HP je guma od 315 kuna – a u istom je cjenovnom rangu i guma King Meiler Winter Tact WT81 – pa se i ovdje pokazuje ono narodno pravilo ‘koliko para, toliko i muzike’. Usporedbe radi, najbolje gume stoje osjetno više – Bridgestone Blizzak LM005 oko 770 kuna te Michelin Alpin 6 oko 660 kuna po gumi.

Bridgestone Blizzak LM005 impresionirao je u vožnji u mokrim uvjetima, ali je paralelno zabilježio i najkraći životni vijek, pa je prikladniji vozačima koji tijekom hladnijih mjeseci rade manje kilometara. S druge strane, Michelin Alpin 6 se pokazao jak upravo na području izdržljivosti, s projekcijom od 43.000 km bez osjetnijeg pada zimskih karakteristika. Dunlop Winter Sport 5 i Hankook i*cept RS2 rubno su zavrijedili ocjenu dobar na suhom, dok su na mokrom i snijegu ipak snažnije pokazivali svoje atribute.

Maxxis Premitra Snow WP6 se nešto stabilnijim iskazao na suhom i mokrom, nego na snijegu, gdje je ocjenu dobar izborio također na rubu zadanih kriterija. U svakom slučaju, svih navedenih pet modela preporučuju se u zimskim mjesecima. Svih sedam modela u nižoj kategoriji (preporučuje se) tamo je završilo zbog uočenih nedostataka na suhoj podlozi. Njihov problem nije bio u okretnome momentu, nego u ‘elastičnom’ ponašanju stražnje osovine, koja je utjecala na stabilnost vozila, ali i na ukupan dojam vozača o ponašanju automobila na suhoj podlozi. Manje korekcije na upravljaču tu su bile stalno prisutne, što vožnju nije činilo nimalo ugodnom, a to se posebno odnosi na Pirelli Cinturato Winter i Giti GitiWinter W1.

(vecernji.hr)