Poljoprivredno poduzeće Orahovica je vodeći proizvođač slatkovodne ribe u Hrvatskoj i trenutno posjeduje devet ribnjaka koji su rasprostranjeni od istoka do zapada kontinentalne Hrvatske.
– PP Orahovica se uglavnom bavi šaranskim ribnjačarstvom gdje je dominantan šaran, ali tu su i bijeli i sivi tostolobik, amur som i štuka. Jedan dio ribnjaka još je u fazi rekonstrukcije i nije do kraja stavljen u proizvodnju, a trenutno nam je u proizvodnji blizu 5000 ha ribnjačaraskih tabli – započeo je voditelj Poslove jedinice ribnjačarstvo u PP Orahovica Josip Tokić te naglasio kako je ovih dana izlov krenuo i to u vrlo zahtjevnoj godini.
– Bilo je jako malo oborina u zimskom periodu, nije bilo snijega koji je nedostajao kako bi se zemlja saturirala vodom i kako bi kroz proljetno vrijeme oborinama mogli kvalitetno napuniti naše ribnjake. Ipak, bez obzira na te neprilike, uspjeli smo održati proizvodnju na planiranoj razini, ali uz znatno veće izazove nego što smo očekivali. Morali smo dodatno ulagati u opremu koja nam je pomagala u aeraciji ribnjaka, dodatno smo morali uložiti u kupnju pumpi s kojima smo prepumpavali vodu iz jednih tabli u druge. Srećom, za nas, nije bilo nikakvih uginuća, uspjeli smo cijelo vrijeme držati razinu kisika u vodi na nekom optimumu kako riba ne bi bila ugrožena. Ove godine planiramo proizvodnju oko 3000 tona ribe svih vrsta i svih kategorija, započeli smo s jesenskim ribolovom, a vrhunac sezone očekujemo od sredine studenog do sredine prosinca kada većina naše ribe preradimo u tvornici Panona Mare – kaže Tokić te naglašava kako Poduzeće intenzivno radi na što većem izvozu, ali i dostupnosti ribe na domaćem tržištu kao iznimno zdrave prehrane.
– Zanimljivo je danas svi populariziraju te zdravu vrstu prehrane čemu se mi iznimno radujemo i vjerujemo kako će šire mase prepoznati tu važnosti ribe općenito, a posebno slatkovodne jer baš je šaran, odnosno šaranoidi, riba koja se uzgaja u slatkovodnim ribnjacima, ima najbolji omjer masnoća i nezasićenosti u usporedbi s drugim životinjskim vrstama pa i ribljim. Npr. bijeli tostolobik ima najbolji omjer Omega 3 masnih kiselina u usporedbi čak i s morskom ribom koja se u Hrvatskoj proizvodi. Zato pomno radimo na plasmanu ribe na naše tržište, po ribarnicama i trgovačkim centrima, ali izvozimo i u inozemstvo gdje također imamo dobar odjek – nastavlja Tokić te kaže kako PP Orahovica daje izniman naglasak na promociju ribe i ribljih proizvoda.
– Prije četiri godine smo otvorili našu tvornicu Panona Mare u koju su uložena velika sredstva i od nje imamo velika očekivanja. Trenutno smo u fazi razvoja još niza novih proizvoda u cilju zadovoljenja ovog dijela tržišta koje kupuje zamrznuti program i vjerujem da ćemo kroz šest mjeseci do godinu udana i izaći s tim novim proizvodima – najavljuje Tokić te ističe kako PP Orahovica želi stvoriti naviku kod ljudi o većem konzumiranju ribe.
– Kod nas se tradicionalno riba jede jednom tjedno, ali na današnji način prodaje gdje je riba stalno dostupna, trebala bi se konzumirati i više. Mi smo stavili u fokus potrebe tržišta i fleksibilnost isporuke kroz cijeli tjedan. Mogu reći da se navike konzumiranja ribe mijenjaju, čak i u nekim anketama koje radimo, vidimo da ljudi umjesto jednom, ribu u tjednu jedu dva i više puta i nadamo se kako će to postati i standard u Hrvatskoj. Stvaramo tu naviku kod ljudi, ali ono što je najvažnije svi vodeći hrvatski trgovački lanci u Hrvatskoj imaju prisutnu našu ribu u svom standardnom asortimanu, znači u svim lancima se može kupiti naša riba bilo da se radi o svježoj, odrescima i filetima ili kao delikatesnom programu, dimljenim filetima i namazima od dimljene ribe. Isto tako pokazujemo i da smo socijalno osjetljivi kroz naše akcije za umirovljenike gdje oni svakog utorka u našim ribarnicama mogu kupiti ribu s popustom i ta akcija je pokazala jako dobre rezultate, a uz starije redovno u ribarnice dolaze i mlađi – zaključio je Tokić.
(www.icv.hr, vg)