Ovog vikenda kreću prve kontrole na vjenčanjima (svadbama), sportskim natjecanjima, privatnim zabavama i drugim okupljanjima na kojima se očekuje više od 100 ljudi, a sve sukladno odluci o nužnim mjerama za organizaciju okupljanja koje je propisao Nacionalni stožer.

Prema toj odluci svi koji planiraju kao organizatori na svom okupljanju imati više od stotinu sudionika dužni su javno okupljanje prijaviti 48 sati prije događaja, a organizator okupljanja dužan je voditi popis sudionika, imena i prezimena te kontakte radi stupanja u kontakt ukoliko se pojavi zaraza.

Kako će u tom smislu ovaj vikend izgledati, pitali smo Marija Klementa, načelnika Stožera civilne zaštite Virovitičko-podravske županije.

– Prema podacima Županijskog centra 112 za ovaj vikend prijavljena su ukupno četiri veća okupljanja na području Virovitičko-podravske županije. Konkretno, riječ je o tri svadbene svečanosti i jednom kulturnom događaju – objašnjava M. Klement.

Na upit kako će izgledati kontrole, ističe da kontrole provode inspektori civilne zaštite koji su u sastavu Županijskog centra 112 i u pratnji policijskih službenika. Neki organizatori okupljanja su zabrinuti, dio njih zbog straha od zaraze, ali i kazni te želi otkazati događanje.

– Napominjemo, smisao kontrole nije kažnjavanje, već da se sve mjere koje su propisane odlukom provode zbog zaštite svih sudionika. Smisao je jačanje svijesti i odgovornosti prema drugome, pa je tako važna uputa da oni koji osjećaju bilo kakve simptome bolesti pokažu odgovornost i odluče ostati kod kuće. Ovo su nove životne okolnosti na koje se svi moramo naviknuti – poručio je Klement.

(www.icv.hr, mlo)