U Hrvatskoj gospodarskoj komori – Županijskoj komori Virovitica, pod predsjedanjem Marija Bobanca, direktora tvrtke Zanatpromet-trgovine d.o.o. iz Virovitice i predsjednika Strukovne grupe, danas (petak) je održana 16. sjednica Strukovne grupe trgovine HGK – Županijske komore Virovitica.
Članovi Strukovne grupe raspravljali su o aktualnom stanju u trgovini na području Virovitičko-podravske županije. Konstatirano je da je dolaskom velikih trgovačkih lanaca, koji imaju sjedište izvan Virovitičko-podravske županije, udio domicilnih tvrtki trgovine u ukupnom prihodu Virovitičko-podravske županije smanjen s 29,85% u 2003. godini na 19,94% u 2017. godini, dok je istovremeno u strukturi ukupnih županijskih rashoda, udio trgovine 20,03%.
Ukupan prihod trgovine na veliko i malo Virovitičko-podravske županije u 2017. godini realiziralo je 269 županijskih tvrtki (2010. godine 254 tvrtke) iz djelatnosti trgovine, a ukupni prihod je iznosio 847 milijuna kuna, ukupni rashodi 835 milijuna kuna, tako da je ostvarena bruto dobit u iznosu od 12 milijuna kuna.
U 2017. godini u trgovini na veliko i malo Virovitičko-podravske županije broj tvrtki povećan je za 5,91% ili 15 tvrtki, prema 2010. godini. U 2017. godini, u djelatnosti trgovine u Virovitičko-podravskoj županiji, zaposleno je 1.016 djelatnika, što je za 11,77% više u 2017. godini, u odnosu na 2016. godinu, kada je bilo 909 zaposlenih.
U 2017. godini, u odnosu na 2016. godinu, u djelatnosti trgovine na području Virovitičko-podravske županije, bilježe se pozitivni trendovi revitalizacije ove djelatnosti, koji se očituju u povećanju broja poduzetnika za 3,9% i ukupnog prihoda za 7,8%.
Prosječna je mjesečna neto plaća po zaposlenom u trgovini na veliko i malo u Virovitičko-podravskoj županiji u 2017. godini iznosila 3.496 kune. Nakon rasprave u kojoj su sudjelovali svi nazočni članovi Strukovne grupe trgovine Županijske komore Virovitica, zaključeno je da je djelatnost trgovine izuzetno važna, jer je ona sinteza proizvodnje i potrošnje. Osim toga evidentan je i nedostatak kvalitetne radne snage. Od svoje sveukupne potrošnje, potrošači u RH izdvajaju 29,35% za hranu, što je znatno više u odnosu na strukturu potrošnje u EU. Da bi se neto plaće mogle povećati zaposlenima, potrebno je smanjiti doprinose i druga davanja na plaće, koji opterećuju neto plaće.
Predlaže se da djelatnost trgovine ima iste uvjete kreditiranja kao i proizvodne i ostale preferirane djelatnosti, poput onih u EU. Također, predlaže se da se kreditnim programima sa nižim kamatnim stopama potiče razvoj domaće trgovine. U 2019. godini očekuje se umjereni rast prihoda trgovine u RH.
Na sjednici je dana informacija o novoj usluzi Hrvatske gospodarske komore, portalu Digitalna komora.
(HGK-Županijska komora Virovitica, foto: B. Sokele)