Sustavnim pristupom rješavanju problematike niskih rezultata koje hrvatski učenici postižu u međunarodnim komparativnim istraživanjima VPŽ se odlučila posvetiti kroz dva projekta kojima se planira uhvatiti u koštac s unapređenjem čitalačke, medijske, digitalne i financijske pismenosti. Županija je partner u projektima, koje je pisala VIDRA, koji zajedno obuhvaćaju gotovo sve škole na njenom području. Uključeno je 14 osnovnih i sedam srednjih škola.

Projekt „Pismen, spašen!“ cilja na unapređenju čitalačke i medijske pismenosti u osnovnim školama dok se kroz projekt naziva „Naučimo upravljati novcem kako bismo lakše upravljali budućnošću“ planira unapređenje financijske i digitalne pismenosti srednjoškolaca VPŽ.
Čitalačka, medijska, digitalna i financijska pismenost međusobno su povezane komponente informacijske pismenosti koje utječu na ključne kompetencije osoba za snalaženjem u suvremenom digitalno-komunikacijskom okruženju i uspješnom budućem radu. (www.ravidra.hr)