Podravska brza cesta cesta je života za sve koji danas žive uz Podravsku magistralu – rekao je načelnik Općine Martijanec Marijan Horvat na Okruglom stolu održanom u četvrtak, 31. ožujka, na temu “Podravska brza cesta u funkciji demografske, ekonomske i okolišne održivosti Podravine”. Upravo je Martijanec iznova aktualizirao ideju izgradnje Podravske brze ceste. Jer, iako je inicijalna ideja o izgradnji prometnice stara punih 13 godina kada je bila uvrštena i u skupinu prioriteta, ona do danas nije realizirana.

U međuvremenu se intenzitet prometa na Podravskoj magistrali – prometnici od nacionalnog i međunarodnog značaja – znatno povećao pa je za općine i gradove kroz koje prolazi ona postala, kako je rekla u svom izlaganju profesorica Ružica Vuk s Odsjeka geografije zagrebačkog PMF-a, “sreća i prokletstvo”.

Jedino je rješenje preusmjeravanje prometa Podravske magistrale van općina i gradova. Drugog rješenja nema – rekla je profesorica Vuk, s kojom se složio i predstavnik struke, profesor Petar Feleter, s Fakultetu prometnih znanosti u Zagrebu.

– Međunarodna važnost magistrale, kao i svih longitudinalnih pravaca, sve je veća u procesima širenja Europske unije na istok i jugoistok Europe. Značajna je i za prekograničnu suradnju s Mađarskom – rekao je profesor Petar Feletar i naglasio kako za realizaciju projekta treba politička volja te inicirao da se s Okruglog stola u Martijancu uputi pismo resornom ministru u kojem bi se sugerirala i obrazložila važnost što hitnije izgradnje Podravske brze ceste.

Podravska brza cesta nužna je za sve narušeniju sigurnost za sudionike u prometu kroz općine i gradove kojima prolazi magistrala. Tako je, prema podacima koje je iznijela profesorica Vuk, 2014. godine bilo 14 prometnih nesreća mjesečno u kojima je smrtno stradalo 14 osoba, šest je osoba teško ozlijeđeno dok je njih 48 pretrpjelo lakše tjelesne ozlijede. Sudeći prema podacima za prvih deset mjeseci protekle godine tijekom kojie su zabilježene 144 nesreće, brojka stradavanja je u porastu. – Čak 80 posto ove trase je u zoni visokog rizika za teške prometne nezgode sa smrtno stradalim osobama. Dakle, sigurnost, funkcionalnost, vibracije, buka, onečišćenje zraka, energetska učinkovitost i dobijemo zatvoreni krug razloga zbog kojih je gradnja Podravske brze ceste jedino rješenje za budućnost – zaključila je profesorica Vuk.

Okruglom stolu je prisustvovao i nečalnik općine Špišić Bukovica Hrvoje Miler.

(www.opcina-martijanec.hr)

Podravska_magistrala_okrugli_stol (1)