Devet hrvatskih proizvođača parketa predstavilo se u organizaciji HGK na Međunarodnom sajmu podnih obloga “Domotex 2016”, održanom od 16. do 19. siječnja u Hannoveru, a uz obnovu suradnje s dosadašnjim kupcima i partnerima, uspostavili su kontakte i s novim potencijalnim kupcima i tržištima, izvijestili su u četvrtak iz Hrvatske gospodarske komore (HGK).

Na sajmu su se predstavili Pan parket, Evolen, Spačva, Monolitinvest, Drvoproizvod, PPS Galeković, Exportdrvo, DIN Novoselec i Pana.

“Brojne domaće tvrtke već su etablirane na njemačkom tržištu, na koje otpada dobar dio hrvatskog izvoza drva, a kako više do 60 posto izlagača i posjetitelja dolazi izvan Njemačke, četverodnevni sajam u Hannoveru prilika je da se obnovi suradnja s dosadašnjim kupcima i partnerima te intenzivno traga u uspostavljaju kontakta s novim potencijalnim kupcima i tržištima”, kaže Petar Ćurić, tajnik Odbora za sajmove, marketing i međunarodna Udruženja drvno-prerađivačke industrije HGK.

Ćurić kaže da su tvrtke već sada iznimno zadovoljne 16. za redom nastupom na sajmu Domotex jer stiže sve veći broj upita. Ipak, i dalje je teško reći koliko je ugovoreno novih poslova.

“Ne samo da se obnavljaju postojeći ugovori sa starim kupcima, već hrvatski parket traže i Britanci, Iranci, Azerbajdžanci, Libanonci i Japanci, koji su prije radili s Poljacima i Kinezima, a sad se okreću kvalitetnijim proizvodima u koje se naši drvoprerađivači uklapaju i cijenom i rokovima isporuke”, objasnio je Ćurić, dodajući kako je očito da se isplatio dugogodišnji rad HGK, resornog ministarstva i samih tvrtki na promidžbi hrvatskog parketa, posebice od slavonskog hrasta.

Izvršni direktor tvrtke Evolen Slaven Suknjajić smatra da je sajam Domotex ključan u pozicioniranju hrvatskih parketa na europskoj i svjetskoj razini te ističe da su na sajmu našli kupce koji su bili ključni za njihov razvoj, a ujedno su i otvorili nova tržišta, poput Azerbajdžana i Irana.

“Doista smo se potrudili da bismo stekli svoju poziciju u Europi i svijetu. Bez obzira na prepoznatljivost hrvatskoga slavonskoga hrasta, naše najvrjednije sirovine, te proizvode poput parketa i seljačkih podova, stalno imamo na umu da nam je upravo konstantan rad pomogao zadržati kvalitetu i standard, pronaći nova tržišta i kupce te sačuvati promociju i marketinške aktivnosti. Sve to, ali i tržišne udjele, lako je izgubiti jer je konkurencija iznimno agresivna”, rekao je  izvršni direktor tvrtke PPS Filip Galeković.

U Komori ističu kako su proizvodi od slavonskoga hrasta prepoznat brand i zauzimaju važno mjesto na njemačkom tržištu drvenih proizvoda, kako je Njemačka naše tradicionalno tržište za izvoz drva, drvnih proizvoda i namještaja.

Novi trendovi itekako odgovaraju hrvatskim parketarima jer je parket od masivnog drva, poput slavonskog hrasta i jasena, ponovno modi, bilo da je riječ o rustikalnom, modernom ili ekstravagantnom skupom stilu, a hrvatski ga parketari, koji posljednjih godina prate i kvalitetu i inovativnost vodećih europskih proizvođača, mogu proizvesti.

“Vrijeme je da našu proizvodnju parketa godišnje ujedinimo pod jednim marketinškim imenom, odnosno brandom za svjetsko tržište, koje bi nam donijelo i rast narudžbi i rast profita za najmanje 5 do 10 posto”, smatra Nikolina Babić iz tvrtke Pana.

Inače, “Domotex 2016” jedan je od najvećih i najznačajnijih svjetskih sajmova podnih obloga, a okupio je više od 1.320 izlagača iz 67 zemlja.

(www.poslovni.hr)